van outlook 2003 naar outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Ik overweeg over te gaan naar office 2007.
In 2003 gebruik ik voor mijn e-mailaccounts Outlook.
Mijn vraag is hoe ik alle gegevens uit Outlook 2003 in 2007 krijg. Kan ik om dat te bereiken 2007 over 2003 heen installeren? Of moeten er andere acties ondernomen worden en welke dan?
Alvast dank voor uw antwoorden

je weet zeker dat je over wilt naar 2007.....
Denk dan aan het opslaan van documenten dat je dat doet in het formaat van 2003.
Anders kan iemand die 2003 het heeft niet lezen.

Het overzetten van 2003 naar 2007 betreffende outlook gaat probleemloos.
Zet 2007 er naast en ga dan exporteren en importeren.

Dank je voor de snelle reactie.

Ik heb nog enkele antwoorden nodig op de volgende vragen ter verduidelijking voor mezelf.
Ik heb even gekeken bij importeren / exporteren, en dan zie ik in de lijst van gegevens uit een ander programma of bestand importeren een heleboel items staan, waaronder oulook express. Maar Outlook (2003) waaruit ik zal moeeten importeren in outlook 2007 staat niet in deze lijst.
Kom ik dan niet in de knoop met dat importeren?

Vervolgens: wat je als eerste zegt, begrijp ik niet goed. Als ik bijvoorbeeld een worddocument in office 2003 gemaakt, als bijlage in een e-mail verstuur naar iemand die een oudere office in gebruik heeft, dan wordt dat document bij haar gewoon geopend met word van die officeversie.
Datzelfde zal dan - denk ik - toch ook gebeuren vanuit office 2007. Of kan dat dan niet meer?

Tenslotte, wanneer ik 2007 naast 2003 heb geinstalleerd en de outlook gegevens heb overgebracht, kan ik dan zonder me zorgen te maken de 2003versie verwijderen?

Ik hoop dat je wat antwoorden wilt geven

mailtjes is geen probleem.
het gaat om de word en excel bestanden.
in 2003 maak je een pst bestan en dat zet je over naar 2007.

Ik raak nu wat in verwarring na uw laatste antwoord.
Ik meen me het volgende te herinneren: toen ik een tijd geleden mijn word- en exceldocumenten van een eerdere officeversie opende in office 2003 kon ik ze naar ik meen gewoon openen en erin werken.
Is dit een foute herinnering?
Ik weet trouwens ook nog niet wat pst is.

En dan blijven nog twee vragen over die ik ook nog heb gesteld.
Misschien kun / wil je daarop ook nog antwoorden.
Dank

Nee het probleem is andersom,
Wat je in office 2007 maakt kan je niet in andere office pakketten openen/lezen.
Office 2007 is niet downward compatibel zoals dat zo mooi heet *.doc is *.docx in 2007.
Voor jezelf kan je alles openen. als je het naar iemand verstuurt moet je wel opletten dat je het dan als 2003 opslaat als ie geen 2007 heeft.
Wat outlook betreft je kan je je accounten/adresboek niet EXPORTEREN zoals het bij 2003 en outlookexpress kon, veiligheids optie van BILL.
Ik heb zelf ooit express gebruikt en daar de accounten/adresboek van opgeslagen en deze dan in oulook express ingebracht en dan pas daarna in outlook 2007 geimporteerd.
Verder is het een goed pakket wel even wennen maar dan toch wel iets wat enorm verbeterd is tov de oude pakketten, maar dit is mijn mening.

Laatst bewerkt:
Om het samen te vatten en misschien de verwarring wat te verminderen:
De .PST file kan gewoon geëxporteerd en geïmporteerd worden. Dan zouden alle opgeslagen mails, contacten, taken, en kalenders weer beschikbaar moeten zijn.

Wat de "backward" compatibiliteit betreft: bij OUTLOOK zelf geen probleem. U kunt natuurlijk via OUTLOOK 2007 een mail sturen naar om het even wie, wat ook diens Mail client is (OUTLOOK 2003, OUTLOOK 2000, OUTLOOK 97, OUTLOOK EXPRESS, EUDORA, WEBMAIL, etc.)

Als U WORD2007 gebruikt voor bijlagen, dan worden deze "van nature" opgeslagen als DOCX, en zijn daarmee voor eerdere versies van WORD onleesbaar. U kunt echter aangeven dat de opslag dient te geschieden als DOC bestand (WORD97-2003 document) en daarmee is het resultaat voor "iedereen" leesbaar. Het enige grote voordeel van DOCX dat ik tot dusver heb kunnen vinden, is dat het spaarzamer met schijfruimte omgaat.

Hoi,

Alle gegevens in outlook (mails, contactpersonen, agenda-items etc. etc.) worden in één bestand opgeslagen, namelijk het bestand OUTLOOK.PST

Onder Vista wordt dit bestand op een andere locatie opgeslagen dan in XP:

WindowsXP
C:\Documents and settings\[gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Windows Vista
C:\Users\[gebruikersnaam]\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Wanneer je update van Office2003 naar 2007, hoef je je nergens druk over te maken, want de gegevens worden dan herkend.
Verwijder je 2003 eerst, dan zullen desondanks de eigen gegevens niet worden gewist, dus ook het pst-bestand niet.
Voor de zekerheid kan je echter dit bestand uit de genoemde map (zie hierboven) kopiëren naar een andere (mogelijk externe) schijf, en later weer terugzetten op dezelfde plek wanneer MsOffice2007 is geïnstalleerd.

Met 2007 is het bestandsformaat van Word en Excel gewijzigd.
Word en Excel-bestanden uit voorgaande versies kunnen prima worden ingelezen door Office2007.
Wanneer je echter nieuwe Word- en Excelbestanden in 2007 aanmaakt dan worden deze niet meer 'herkend' door voorgaande versies van MsOffice.
Je kunt regelen, dat Word- en Excel de bestanden altijd als 2003- of eerdere versies opslaat.

In Word2007:

Klik op de 'Officeknop' helemaal linksboven
In het venster dat nu verschijnt rechtsonder op 'Opties voor Word'
In het volgende venster op 'Opslaan' in het menu links
Klik op het keuzepijltje áchter 'Bestanden opslaan in deze indeling:
En kies hier voor 'Word 97-2003-document (*.doc)

In Excel werkt het precies hetzelfde (uiteraard kies je hier voor Excel 97-2003-werkmap)

Nieuwe bestanden die je nu in Office2007 aanmaakt kunnen ook geopend worden door mensen die met eerdere versies van het Office-pakket werken.

Laatst bewerkt:
Goeie morgen,
Er is heel wat gebeurd vannacht. En er is mij een hele hoop duidelijk geworden. Daarvoor mijn dank.
Vooralsnog heb ik nog een vraagje, die ik aan Teun wil stellen. Is die optie om word- en exceldocumenten ook leesbaar te maken voor eerdere versies een optie die je per document kunt gebruiken of een optie die "definitief" voor alle van dan af aan te maken documenten gaat gelden?

Ik ben niet Teun, maar wil wel antwoorden: Ja dat is zonder meer mogelijk. Het is eenvoudig het antwoord op de vraag "opslaan als" (respectievelijk EXCEL bestand of EXCEL97-2003 bestand). Je kunt zelfs hetzelfde workbook in beide formaten opslaan. Je moet dan alleen oppassen welke versie je aan welke mail hangt (afhankelijk van de geadresseerde).

Met vriendelijke groet,

Ik ben dus Teun en het antwoord 'Ja dat is zondermeer mogelijk' is niet écht duidelijk want je vraag is dubbel.
Zoals ik het beschrijf (het wijzigen van de instelling in de opties van Word en Excel) zorgt ervoor dat vanaf dát moment standaard de nieuwe bestanden compatible zijn met voorgaande MsOffice versies.
Je kunt uiteraard per document regelen dat je het tóch in het ~2007 formaat opslaat en dús NIET compatible voor mensen met een eerdere versie van Word of Excel.
Ik zou dat echter niet doen, omdat het aantal gebruikers (vooral bedrijfsmatig) van MsOffice2007 nog niet echt groot is.

Teun, ik begrijp dus, dat wanneer je in 2007 documenten aanmaakt en opslaat, het opslaan standaard zo geschiedt dat ook andere versies het document kunnen lezen. Je moet dus een extra handeling verrichten in "opslaan als" wanneer je het als exclusief 2007-document wilt opslaan.
Is dit juist begrepen?

net andersom...

2007 slaat het standaard op als docx of xlsx en dat kan alleen gelezen worden door 2007.

outlook 2007 onleesbare leestekens in OE 2003

Mijn in Outlook 2007 gemaakte mail komt met vreemde 'leestekens' over bij de ontvanger die Outlook Express 2003 gebruikt. Is daar iets aan te doen ??
b.v.b. han:rolleyes:

ja de gebruiker van 2003 het lees pakket van 2007 op laten halen bij microsoft.

wat bedoel je precies met 'leespakket'. Bij Microsoft kan ik niets vinden wat daar op lijkt.

han:o

Puppie (leuke naam !) , daar vind ik alleen dat het over comptabiliteitsproblemen zou gaan met Microsoft Office 2007 Word-, Excel- en PowerPoint-bestandsindelingen . Maar het gaat in mijn geval om een door mij in Outlook 2007 gemaakte email, die bij de ontvanger ( met O.E.2003) overkomt met vervormde leestekens. Het evt. probleem met Word e.d. heb ik opgelost door nieuwe documenten op te slaan als Word 97-2003 .doc bestand.
Zie ik iets over het hoofd ( dat zal dus wel) maar wat dan..?:confused:
vr.gr.han

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan