van Outlook terug overstappen op Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Een kennis werkt nu met Outlook. Maar eigenlijk is dit te ingewikkeld voor haar.
Faarom wil ze terug naar Outlook Express wat toch een veel eenvoudiger venster heeft.

Hoe gaat dat?

Hoe kun je de berichten van Outlook in OE krijgen, net als het Outlook-adresboek?

Ik heb op haar pc gekeken, er staan 7 wab bestanden op. Volgens haar allemaal oude adresboeken waar nog wel goeie adressen in staan. Als ik zo'n adresboek importeer in OE, overschrijft de een dan de ander, of koem de geimporteerde adressen er náást te ztaan?

Hoi,

Ik weet dat je in Outlook Express kan kiezen om via "Exporteren" je berichten naar Outlook te doen. Het lijkt mij dat dat ook andersom moet kunnen. Ik heb helaas Outlook niet meer op mijn PC staan dus ik kam dat niet voor je bekijken. Maar in OE gaat dat via "bestand"
Zie bijlage!

Laatst bewerkt:
Helaas heb ik zelf ook Outlook niet, dus kan het ook niet eerst uitproberen. Maar voordat ik haar duidelijke instructies kan geven, moet ik natuurlijk zeker weten dat het overzetten kan.
En hoe ik kan instellen dat OE haar standaard emailprogramma wordt.

Ook de vraag van het adresboek (-boeken) blijft.

Niemand die dit al eens heeft gedaan? of er wat van weet?

Je kunt beter Mozilla thunderbird nemen ivp outlook express, is veiliger, mooier, heeft meer mogelijkheden en is veel schonere soft.

Ik heb voor een kennis laatst ook de mail, instellingen en de meuk van outlook naar mozilla thunderbird overgezet; in thunderbird zit een import filter om outlook adressen, mail en instellingen over te zetten.
De man is nog steeds erg tevreden. (iedereen bij wie ik thunderbird installeer trouwens)

Mocht je echt OE willen gebruiken; volgensmij kun je iig de mail importeren vanuit OE zelf, maar heb ik zelf nooit hoeven doen. Ik heb zelf altijd met thunderbird, pocomail en OE gewerkt dus weet het niet precies. (het zou mij overigens niet verbazen als MS de mensen liever niet meer van outlook ziet emigreren en het gedeeltelijk onmogelijk heeft gemaakt)

Laatst bewerkt:
Ik ben er mee bezig geweest en het is gelukt. Inderdaad via Importeren in OE. Lukte zowel met de berichten als met adresboek.

Bedankt voor jullie tips.

Yep, moest haast wel zo zijn.
Fijn dat het weer opgelost is.

Ja Raymond, je zette me op het gopede spoor.

Overigens heb ik alle anawezige adresboeken geimporteerd. De één overschrijft de ander dus niet, gelukkig. Wel stonden daarna een aantal adressen meermaals in het nieuwe adresboek. Maar dat moest toch eens grondig worden opgeschoond.

Nogmaals bedankt!

Helaas kom ik hier toch weer op terug.
Wat gelukt is, is gelukt.
Maar ze was oude mailtjes kwijt en die stonden nog op haar oude HD uit vorige pc. Heb gisteren die HD ernaast gehangen en wilde de berichten weer importeren. Wat ik ook doe, ik krijg de melding dat ie berichten niet uit een MAPI client kan importeren.

Ik heb de opdracht gegeven dat ie bestanden uit Outlook moet importeren en gebladerd naar een .pst bestand.
Andere staan er namelijk niet op.
Wat doe ik fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan