Van P3 naar P4

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAX232

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Hi,

een kennis van me heeft zijn Pentium 3 computer geupgrade naar P4. Hij heeft alleen het moederbord en de processor vervangen; alleen als WinXP nu start staakt hij de start procedure zodra hij aankomt bij het 'metertje' (groen of blauw) met windows logo. Dan knalt de computer eruit en begint overnieuw te starten enzovoort...

Ik vraag me af of XP het wel aankan om zomaar een nieuw moederbord en processor te initialiseren en installeren bij het opstarten? Heeft iemand er ervaring mee of dit wel kan van P3 naar P4 zonder een schone installatie?

Xp heeft moeite met een nieuw moederbord en de ide drivers.

Wat je kunt doen is opstarten met de xp cd en windows eroverheen zetten of anders een schone installatie

Een moederbord vervangen is te drastisch voor Windows. Theoretisch kan het als je in de oude configuratie eerst alle drivers verwijderd en dan de schijf opstart in de nieuwe configuratie; drivers worden dan opnieuw geinstalleerd zonder alles opnieuw te installeren. Ik heb er zelf geen goede ervaringen mee.

Hartelijk dank, een schone installatie is reeds aangevangen!!!

Inderdaad, XP accepteert geen ander moederbord.
Voorheen met 98 en me ging dat allemaal moeiteloos, XP daarentegen absoluut niet.
Om geklooi te voorkomen zou ik geen reparaties of het verwijderen van drivers proberen, gaat achteraf alleen maar problemen opleveren.
Schone XP installatie er op, en je bent zo weer genezen!

Geplaatst door Hollender
Voorheen met 98 en me ging dat allemaal moeiteloos, XP daarentegen absoluut niet.
Ook met Win98(se) en WinME is het verstandiger een schone installatie te doen, als er een nieuw moederbord geplaatst wordt.
Er blijven altijd "restanten" achter van drivers enz.

Ook WinXp zal opstarten met het vernieuwen van het moederbord.
(Heb het al eens uitgeprobeert.:D)

Blijkbaar heb jij dan geluk gehad, of anders ik pech!
Ik heb namelijk 3 keer een poging ondernomen (elke keer een andere pc) en geen enkele keer succes.

De laatste keer lukte het wel een enkele keer om in savemode op te starten, maar XP nooit normaal aan de gang gekregen.

Kan inderdaad geluk zijn.
(heb het maar 1 x uitgeprobeert)
Het verstandigste blijft het besturingssysteeem opnieuw te installeren.
(schone installatie)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan