Van Pages naar mail in PDF-format

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brainstorm

Verenigingslid
Lid geworden
11 jun 2008
Beste lezer van dit bericht,

Op iPad in Pages tekst opgesteld. In deze tekst zijn een aantal verwijzingen naar websites opgenomen, bijv.
https://www.kika.nl. Ik verzend dit document in PDF-format. De mail komt binnen met een kadertje met de documentnaam.pdf. Ik open het PDF-bestand. Vervolgens probeer ik de verwijzing op te roepen. Het lukt niet door te schieten naar de website.
Wat doe ik verkeerd.

Harry. Is dit het wat het is. Staat er iets niet goed ingesteld in pages. Het is Engelstalig wellicht geen enkel probleem voor je. Misschien moet je iets aan of uitvinken. Klik

Hallo Manamana,

Allereerst Prettige Kerstdagen en een goed 1915.
Je bent wel druk met mij!
Mooi verhaaltje, maar ik kan geen Engels
Het zit anders in elkaar denk.
Ik stuur het document via gmail naar mijn mailadres.
Als ik via mijn iPad naar de mail ga staat er in een kader het PDF-bestand; als ik deze open dan zie ik de link, maar kan niet worden doorgeklikt.
Kijk op mijn Desktop dan staat daar hetzelfde kader met PDF, als ik daar op klik wordt ik wel doorgelinkt.
Ik denk dat ik het moet zoeken in de instellingen van mijn iPad of niet?
Graag je goede raad.

LazyHarry

Beste Manamana,

Dank voor je reactie!
Adobe Reader staat ter beschikking op mijn IPad en is in gebruik. Daar kan het dus niet aan liggen. Misschien in de aansturing tussen Pages en Adobe.
Wat denk je hij vraagt mij teveel ik verwijs hem naar wat iCulture Apps . Wel eens wat van gelezen; schrijven kort maar krachtig duidelijke artikelen. Bedankt voor deze link!

Ben er dus nog niet helemaal of helemaal niet uit.

Hartelijke groet,
Harry

Ik zit er zo eens over te denken heb je een betaalde versie van pages. Normaal zou het toch geen enkel probleem moeten zijn.

Pages moet toch naadloos samenwerken met Adobe PDF documenten. Je weet dat er een app voor de ipad is. € 8,99

Kun je een voorbeeld plaatsen o.i.d.

Belangrijke aanvulling.
Als ik bij verzenden in Pages kies voor: Open met andere app
Vervolgens voor: structuur PDF
Kies app
Vervolgens: open met Adobe Reader
Komt het document te staan in het bestand Adobe Reader en kan ik doorklikken naar de link.
So far, so good, maar ik vind het nog steeds vreemd en lastig dat als ik het document per mail verstuur de link niet werkt. Blijkbaar zal je het bestand bij ontvangst op een iPad eerst moeten opslaan als PDF-bestand om toegang te krijgen tot de link. Hoe zou je daar überhaupt een PDF document van maken.
Moet toch anders kunnen.
Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat ik het document kan opslaan in Adobe.

Ik zag dat je een reactie hebt gegeven. Dit kruist enigszins mijn bericht.
Ik denk dat ik in de mail aangeef dat als de link niet werkt de link gekopieerd kan worden naar de opdrachtregel van de browser.
Tenzij je nog iets wilt toevoegen, sluit ik vraag.
Bedankt voor je bijdragen en misschien tot een volgende keer.

De hartelijke groeten,
Harry

Nog even een tip (het kind) mijn dochter komt net binnen hollen en bemoeit zich overal mee he. :p

Kon het niet laten. Dan zegt ze tegen mij, Pap, je kunt vanuit pages direct een PDF maken, of word en zelfs een epub.

Met een klein omweggetje dan he. Klik Fijne dag nog. :D

Beste Manamana en dochter,

Tja, die jongelui zijn helemaal opgegroeid in digi-wereld. Je hebt weinig meer in te brengen.
Als ze mij bezig zien draaien ze zich om en denken hoofdschuddend waar is die beste man toch mee bezig.
Maar ik ga mooi verder op mijn manier, maar adviezen neem ik wel te harte.

Nog even terugkomend op jullie laatste bericht.
Die stappen die je dochter voorstelt volg ik iedere keer, maar de link is na toezending per mail niet direct benaderbaar; je moet hem, als je de link wil inzien, eerst wederom moeten omzetten in een PDF-bestand.

Dat was het.
Ga nu genieten van het mooie zonnige weer in Epe, Epe het één na mooiste plekje van Nederland .'
Met hartelijke groet,
Harry

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan