Van PC naar TV Breedbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

TuPaC4eVeR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2006
Hallo,

Ik heb sinds kort een S-Video naar SCART kabel gekocht en het werkt wel, alleen het beeldkwaliteit is om te huilen! Ik heb de kabel goed aangesloten. Ik heb een breedbeeld van Samsung. Het geluid is perfect. Als ik een film afspeel, is het beeldkwaliteit niet goed. Weet iemand misschien de juiste instellingen? Ik gebruik ook TvTool en als DVD Player gebruik ik BSPlayer.

Groet,

Maurice

Het kan ook aan de videokaart liggen. Welke heb je?

Ik heb hetzelfde probleem, ik post deze post omdat ik ook automatisch op de hoogte gehouden wil worden!;)

Bij de drivers van je videokaart zit ook vaak een User Interface voor het aanpassen van de "overlay", overlapping dus, kun je de tv instellen naar of kopieëren of alleen beeld van een player weergeven, ook nog in 4:3 of 16:9, etc.

Vaak voldoen de originele drivers niet van de kaartfabrikant of chipfabrikant, dan kun je het beste die van Omega gebruiken.

http://www.omegadrivers.net/

Thnxz voor de tip, naar mijn idee is het beeld wat scherper en wat kleurrijker.

Je moet ook niet vergeten dat er veel slechte adapters zijn die het beeld nadelig beinvloeden. maar ja, 40/50 euro uitgeven voor een adapter?:confused:

Probeer het voor de gein maar eens rechtsreeks, van s-videeo naar s-video, vaak vele malen mooier.

Ik heb een Nvidia GeForce 4 Ti 4400 kaart, 128 MB. Dat lijkt mij een vrij goede kaart. Wat is dan het verschil tussen "S-Video, mini-jack naar SCART" en "S-Video naar S-Video", "mini-jack naar L en R"?

Dan had ik nog een paar vragen:

1. Wat zijn de beste kwaliteit kabels?
2. En waar kan ik ze kopen?
3. En wat voor type kabels kan ik het best kopen om perfect beeld op mijn breedbeeld te tonen?

Laatst bewerkt:
De beste kwaliteit kabels zijn gewoon monitorkabels, maar weinig tv's ondersteunen dat.:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan