van pci naar apg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

20mmflak

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
Berichten
20
ik heb een compaq deskpro pentium 2 en ik heb onlangs een geforce agp kaart gekocht, en nu moet ik in de bios pci verranderen naar agp maar hoe doe ik dat , want er staat wel iets bij de optie 'geavanceerd' maar daar staat alleen pci en niks over agp. hoe verander ik dat want als ik mijn monitor aansluit op de agp kaart dan doet ie niks en in windows kan ik de kaart niet eens vinden. HELP MIJ!!!!!:( aub....

20mm

ps, k heb ook everest home gedownload, en daar stond dit:

AGP apparaat:
AGP Versie 1.00
AGP Status Gedeactiveerd
AGP doorvoergrootte 64 MB
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x
Fast-Write Niet ondersteund
Side Band Addressing Ondersteund, Gedeactiveerd

Chipsetfabrikant:
Firmanaam Intel Corporation
Productinformatie http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
Besturingssoftware download http://support.intel.com/support/chipsets/index.htm

Problemen en Suggesties:probleem AGP is gedeactiveerd.
Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen.
Probleem AGP doorvoergrootte is meer dan de helft van het grootte van het systeemgeheugen. Dit veroorzaakt misschien prestatieproblemen.

kweenie, mss helpt het.
 
Laatst bewerkt:
hmmmm

kan iemand mij hiermee helpen aub, ik heb een agp slot in mijn pc maar als ik daar een kaart in zet blijft het beeld zwart, ik krijg er niet eens iets op te zien. wat moet ik eerst doen, en moet ik dan ook mijn oude pci kaart verwijderen als ik een agp kaart wil gebruiken , en moet ik ook voeding aansluiten of heeft ie genoeg als ik hem alleen in de slot zet, en hoe installeer ik de drivers , en van waar, en een maat van me zegt dat ik in de bios moet zijn om over te schakelen van pci naar agp, maar waar en hoe doe ik dat, kortom,... hoe schakel ik van pci kaart naar agp ( van sis naar geforce)...

help me want ik wil spellen spelen:(
 
Laatst bewerkt:
Dit zou normaal gezien van zelf moeten gaan. Je verwijderd je pci videokaart steekt de agp er in en dan zou er beeld moeten komen... Heb je de kaart er goed in het slot inzitten en bv niet helemaal erin?
 
krijg ik een opdonder als ik nu de kast openmaak en de pc staat aan, of kan ik em beter uit zetten?
 
zet hem maar beter uit + uit het stopcontact. Welk moedebord heb je?
 
Zal je tijden opstarten naar de Bios moeten(met welke toets weet ik niet precies,maar dat zie je in beeld tijdens opstarten),en dan naar Avances en daar AGP fisrs of Enabled zetten.
 
een compaq deskpro ep/sb series

dit is wat everest home zegt dat ik heb:

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID <DMI>
Moederbordnaam Compaq Deskpro EP/SB Series

Front Side Bus Eigenschappen:
Bus Type Intel GTL+
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz
Effectieve kloksnelheid 100 Mhz
Bandbreedte 800 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen:
Bus Type SDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz
Effectieve kloksnelheid 100 Mhz
Bandbreedte 800 MB/s

Moederbordfabrikant:
Firmanaam Hewlett-Packard Company
Productinformatie http://www.compaq.com
BIOS Download http://support.hp.com
 
ik kan wel naar een seteup als ik de pc opstart, dan moet ik op f10 drukken, dat staat er , maar er staat niks over agp, alleen pci appratuur enzo, k zal het een in het engels bekijken straks maar k denk dat dat nie veel verschil maakt. k kan gewoon niks vinden over agp, of zit ik dan nie in de bios ofzo?
 
Ik zou die pc maar eert eens op een geaard stopcontact zetten.
 
ik heb het geprobeert, de kaart zit goed, maar als ik die kaart alleen aansluit en de pci eruit haal krijg ik alleen zwart beeld, mijn monitor springt op standby steeds, het is een geforce2 mx met 2 monitor aansluitingen maar hij doet het bij geen van bijde, de cooler gaat wel draaien maar das ook alles.. en k weet niet waar het in de bios staat, k keet bij geavanceert en daar stond idd wat over pci maar niks over agp, dat programmatj wat ik heb gedownd (everest) kan de geforse kaart wel zien, waarom doet ie het niet.?
 
en als ik de driver wil installeren zegt ie dat hij geen nvidea chipsets kan vinden op mijn systeem, terwijl da andere programma em wel ziet. wa moet ik doen?
 
Is die "geforce2 mx" een 4x AGP-kaart? Als dat zo is kunnen er soms problemen zijn met een 1 of 2x AGP-slot.

Verder moet in je BIOS toch de settings van de AGP te vinden zijn. Eventueel bij iets van Advanced Video features of wat. En daar dus (zoals Bandit123 al opmerkt) de Agp enabelen.
 
Laatst bewerkt:
Is die agp-kaart wel geschik voor je moederbord, je heb zoveel verschilende versies in agp gehad.
 
kwweenie, mss niet, dit zegt ie over miin kaart:

[ nVIDIA GeForce2 MX/MX400 Video Adapter ]

Apparaateigenschappen:
Apparaatbeschrijving nVIDIA GeForce2 MX/MX400 Video Adapter
Bus Type AGP 2x
Bus / Apparaat / Functie 1 / 0 / 0
Apparaat ID 10DE-0110
ID subsysteem 0000-0000
Apparaatklasse 0300 (VGA Display Controller)
Revisie A1
Fast Back-to-Back Transactions Ondersteund, Gedeactiveerd

Apparaat functies:
66 MHz werking Ondersteund
Bus Mastering Geactiveerd

AGP Eigenschappen:
AGP Versie 2.00
AGP Status Geactiveerd
Ondersteunde AGP Snelheid 1x, 2x
Actuele AGP Snelheid 2x
Fast-Write Ondersteund, Gedeactiveerd
Side Band Addressing Niet ondersteund

en dit over mijn moederbord

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID <DMI>
Moederbordnaam Compaq Deskpro EP/SB Series

Front Side Bus Eigenschappen:
Bus Type Intel GTL+
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz
Effectieve kloksnelheid 100 Mhz
Bandbreedte 800 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen:
Bus Type SDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz
Effectieve kloksnelheid 100 Mhz
Bandbreedte 800 MB/s

Moederbordfabrikant:
Firmanaam Hewlett-Packard Company
Productinformatie http://www.compaq.com
BIOS Download http://support.hp.com

kweenie of die geschikt is, en in bios kwam pas iets te staan als hij mijn nieuwe kaart detecteerde, nu kan k het wel enabele maar nog steeds zwart beeld, k heb al eerder een stuk hierover gelezen en toen lag het aan de voeding, mijn cooler draait wel maar ik krijg geen beeld, kan da aan de voeding liggen? of is het slim om eerst eens een andere kaart te proberen? of om te kijken of het aan de voeding ligt.
 
ja da klopt, x4-x6, en mijn pc x1-x2, is da zo erg dan, naja k ga nu slape, k kijk morgen wel verder,


ciau, en thx..

cya. 20mm
 
De moeite waard om even naar te kijken. Mijn verhaal hier gaat weliswaar over mijn moederbord met een 4X-AGP-slot. Maar het probleem is in principe het zelfde.

Ik heb een jaar geleden gezocht naar de mogelijkheden voor mijn 4x AGP-slot. Ik kon toen nieuw alleen nog 8x AGP-kaarten krijgen. Bij navraag in winkels kreeg ik zeer verschillende informatie. Meer kon soms wel, maar minder niet. Sommigen zeiden dus dat bijvoorbeeld een 8x-AGP-kaart zonder problemen op een 4X-AGP-slot kan (draait dan uiteraard op 4X). Maar anderen raadden zo iets ernstig af. Zeker is in elk geval, dat je andersom het nooit mag doen. Dus geen 4X-AGP-kaart in een 8X-AGP-slot.

Wel heb ik duidelijk gekregen dat:

AGP 2x: 3.3 volt

AGP 4x: 1.5 volt

AGP 8x: 0.8 volt

Zelf heb ik toen uiteindelijk voor de zekerheid tweedehands een 4X-kaart. Dus gelijk aan het slot van mijn moederbord.
 
dus het kan gewoon aan de slot liggen, want die is volgens mij standaard 1x of 2x maar mijn vidiokaart 4x of 6x, veel sneller dus, maar kan dat dan echt niet samen op de een of andere manier of kan ik beter kijken voor een ander moederbord of een oudere kaart, ( nog ouder :( ) ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan