van photoshop naar firework

Status
Niet open voor verdere reacties.

revange12

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2011
Berichten
5
Hallo ik heb een vraag.

Kan ik vanuit photoshop een website maken en dan het psd bestand openen in Fireworks en dan slicen.
Heb gelezen dat het dan xhtml en css eruit komt.

Klopt dat?
 
Bedankt voor de site,
Maar ik snap er heel weinig van, mijn engels is namelijk niet zo heel goed.
maar ik denk dus niet dat het kan, zouden wel heel veel mensen het zo doen. en zouden ze geen scripter betalen.
 
Hoe bedoel je een scripter, over wat voor websites heb je het? Met gewoon statische inhoud, zoals een pagina met vaste inhoud, of iets van een interactieve website. Vooral voor die statische sites is het handig om een idee over te brengen aan een klant, je opent een .psd in fireworks, dan pas je aan wat je wilt, en exp. naar html + css. Kan een optie zijn, maar met dreamweaver alles opbouwen is beter vindt ik, omdat je dan alles makkelijker kan laten valideren voor WC3 ondersteuning. Begrijp je wat ik zojuist bedoelde??
 
Oke, dus je bedoeld dat ik het slice in photoshop, saven als images + html, daarna openen in het in dreamweaver. en dan bewerken? dan moet ik het in tabellen gaan zetten toch? want ik snap het niet zo heel goed allemaal, vandaar mijn vraag over firefox. ik dacht dat dan meteen alles klaar was.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan