van picture naar image in VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

toonvanlooken

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2012
Ik werk al sinds geruime tijd aan een vb applicatie die grafische beelden genereert op basis van te begroten parameters. (je kan o.m. de outputs van dit programme zien resp. bewonderen op mijn website bij artmajeur.com.

Mijn probleem dat steeds weer hinderlijk weerkeert is hetvolgende: de grafieken die ik ontwikkel zijn soms zéér groot (bmp's tot 5388 pix hoog/breed). Om dan het resultaat te kunnen beoordelen verklein ik dit bmp-picture in een scratch-image zodat het beeld passend worden in mijn scherm en ik het eventueel als voldoende waardevol kan beoordelen voor verder opslag op mijn hd.

Nu blijkt in veel gevallen dat in dat image lijnen en vlakken onderdrukt worden die wel in het picture zijn weergegeven; die waarneming leidt tot valse beoordeling. (Bij publicatie op het net (max 640 pix, doet deze fout zich niet voor en ook niet wanneer ik met een fotoeditor of -viewer de gesavede beelden in kleiner formaat 'passend' bekijk')

Kan iemand mij een tip geven om in het scratchhimage het identieke verkeinde beeld van de picture te zien zonder het ontbreken van sommige lijjnen, resp. vlakken.

(Windows7, VB6.0, scherm 1600 op 900)

toonvanlooken m.d.

Visual Basic is iets anders dan Visual Basic for Applications, VBA is programmeren binnen Office applicaties. Verplaatst naar juiste sectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan