• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van pond naar euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

PD573

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2020
Beste lezer,

In onderstaand document heb ik een kolom waarin allemaal bedragen staan in pond. Ik moet in de kolom daarnaast alle bedragen in EUR op twee decimalen met een spatie tussen het bedrag en "EUR" krijgen. Het £-teken moet verdwijnen en ik moet de ponden omzetten in euro's aan de wisselkoers van vandaag. Kan iemand me helpen?

Bijlagen

Zet in C2 de koers van de Euro t.o.v. het Brits Pond, in dit geval: 1,12
Vervolgens deze functie in B2:
PHP:
=ALS.FOUT("EUR  " & AFRONDEN(SUBSTITUEREN(DEEL(A2;2;LENGTE(A2)-1);".";",") * $C$2;2);"")

Goeiemorgen,

Deze doet wat je vraagt. Nog wel effe de instellingen op Euro zetten.

Code:
=RECHTS(SUBSTITUEREN(A2;".";",");LENGTE(A2)-1)*1

Met de wisselkoers "hard-coded". Je kan uiteraard ook de wisselkoers in een cel plaatsen

Code:
=(RECHTS(SUBSTITUEREN(A2;".";",");LENGTE(A2)-1)*1)*1,12

Groet,

Joske

Laatst bewerkt:
Bedankt om te reageren. Edmoor is het mogelijk om de EUR achter het getal te krijgen?

Als je naar de functie kijkt kan je precies zien hoe je dat zou moeten doen.

tot aankoopbedrag omzetten met EUR erachter

Edmoor heel erg bedankt met de vorige oplossing. Ik heb hier nog een vraag. In onderstaand document heb ik een kolom met bedragen die in euro staan met het € ervoor. Dit € moet weg en ik moet ook hier EUR achter het bedrag krijgen en afronden op 2 decimalen.
Kan je mij hier bij helpen?

Bijlagen

Als je een beetje speelt met de vorige functie krijg je dit in B2:
PHP:
=ALS.FOUT(DEEL(A2;2;LENGTE(A2)-1);"") & " EUR"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan