• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van postcode naar getal in exel/frontpage

• Onderwerp starter Onderwerp starter RST
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RST

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
ik heb een vraag en hoop dat iemand antwoord kan geven het zit namelijk zo:

in excel wil ik 2 postcodes koppelen aan 1 getal, zie het eigenlijk als een soort registratie voor kilometers,
bijv: van postcode 1111VB naar 2222VB = 20km waarin dus 20km vooraf zelf ingesteld is

dus het komt er op neer dat als ik beide postcodes in elk een aparte cel plaats er in de 3e cel een getal tevoorschijn komt die ik zelf aan kan passen.

ik hoop dat iemand mij een klein beetje begrijpt en me iets verder op weg kan helpen

RST

bedankt

beste danny147 ik ga even knutselen en kijken of het werkt ik ben je heel dankbaar

dankjewel
Groetjes Robin

Hoi,

Zoals je ziet wordt dat een heel uitgebreide tabel. Niet zo ingewikkeld, maar een enorme hoop tijd.
Wellicht is het handiger om een link naar - bijvoorbeeld - de ANWB-routeplanner in frontpage op te nemen .....

Laatst bewerkt:
nog 1 klein dingetje

De formule die ik gekregen heb werkt super alleen zou ik nu graag de uitkomsten van de tabel op een nieuw blad willen zien hoe moet ik dit doen, dus zeg maar dat ik de postcodes zelf niet meer zie, dat ik zeg maar alleen nog maar 2 keuze lijstjes zie waar je in mijn geval de postcodes aan klikt en de totale afstand ziet

Groetjes RST

De formule die ik gekregen heb werkt super alleen zou ik nu graag de uitkomsten van de tabel op een nieuw blad willen zien hoe moet ik dit doen, dus zeg maar dat ik de postcodes zelf niet meer zie, dat ik zeg maar alleen nog maar 2 keuze lijstjes zie waar je in mijn geval de postcodes aan klikt en de totale afstand ziet

Groetjes RST

Mijn bestanden kun je hier en hier downloaden

Je kunt de cellen ook verbergen zoals ik heb gedaan. Verder heb ik geprobeerd om aan je wens te voldoen om uitkomsten in een ander bestand te krijgen, maar bij de eerste aanpassing doe ik al iets fout, misschien kun je hier zelf wat mee, anders hoop ik te vernemen wat ik fout van andere helpers :thumb: .

Edit:
Op deze manier is het me wel gelukt. Bestand 1 en bestand 2.

Laatst bewerkt:
dankjewel

ik kom er op deze manier wel uit bedankt voor alle voorbeelden die ik heb gehad :)

groetjes Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan