Van PS3 naar monitor zonder speakers en analoge speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rood83

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2015
Berichten
2
Ik wil graag mijn PS3 aansluiten op mijn monitor. De monitor heeft geen speakers. Ik gebruik aparte speakers die overigens zo'n 12 jaar oud zijn. Ik wil dit omdat mijn tv geen HD heeft.

De PS3 heeft een HDMI-aansluiting. De monitor een DVI. Ik geloof dat je met een HDMI-DVI kabel de PS3 kan aansluiten, maar dat dit alleen maar voor het beeld is. Klopt dat?
Om de PS3 aan te sluiten op de speakers is een ingewikkelder proces nodig is mij verteld bij Mediamarkt, maar die kwam vervolgens met een hele dure oplossing. Dit moet toch anders kunnen? Ze hadden het ook wel eens over een optische kabel en een andere keer over een tulpaansluiting. Hoe zit dit eigenlijk nu in elkaar? Wat moet ik doen om goed beeld en geluid te krijgen om op mijn PS3 te kunnen spelen?

Ik heb een dergelijke vraag ook hier gelezen, maar ik vond het niet duidelijk genoeg; ik begreep het antwoord niet helemaal. Ik hoop dat jullie me hier toch mee kunnen helpen. Uiteindelijk is mijn doel namelijk om de spellen die ik voor de PS3 heb uit te spelen en de PS3 daarna te verkopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan