Van Radeon 9600 naar x1950PRO?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frangster

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2007
Ik heb nu zo'n 3 jaar een ATI Radeon 9600 kaartje gehad en deze deed het altijd prima. Alleen nu met C&C3 en dat soort games in het vooruitzicht is het misschien wel eens handig om aan een nieuwe videokaart te gaan denken. Ik heb nu de Sapphire X195PRO 512MB AGP op het oog en graag zou ik willen weten of ik hier een goede koop (upgrade) mee doe aangezien ik zelf niet super veel verstand van videokaarten heb.

Mijn systeem:

3,5 ghz processor
1024 DDR intern geheugen
2 schijven van 160 GB
Windows XP SP2

Zou ik met deze kaart weer even vooruit kunnen?

Laatst bewerkt:
jah kan makkelijk je :) Zou versteld staan hoe alle games ineens Soepel lopen. 3.5 Ghz Zeker intel Pentium 4 , Die kan ook nog wel een jaar of 2 mee , 1 Gb ram ook goed , naja perfecte upgrade ga je gene spijt van Krijge :)

nou zal die wel aankunnen maar hoeveel wat is jouwn voeding als die zo'n watt is is het aan te raden om een voeding met hogere watt te nemen

nou ik ken geen pentium 4 processor met 3,5 GHZ volgens mij is het een celeron.

Laatst bewerkt:
wtf ziekelijk :cool: bruut wist niet dat P 4 ook van 3,8 GHZ bestond :P maar wat heb je eraan ?

nou of het een 3 GHZ is of die 3,8 je merkt toch geen verschil ?

moet je niet zeggen denk ik

waarom zaten we vroeger met een p1 van 60 mhz en zijn we nu naar de dual core's??

sneller is betere prestaties toch?

met name in games en videobewerking

dus dan is eigenlijk die pentium 4 van 3,8 GHZ beter dan die core 2 duo van 1,80 GHZ, want die die heeft 3,8 GHZ en die core 2 duo heeft 2 kernen dus 3,6 GHZ ?

dus dan is eigenlijk die pentium 4 van 3,8 GHZ beter dan die core 2 duo van 1,80 GHZ, want die die heeft 3,8 GHZ en die core 2 duo heeft 2 kernen dus 3,6 GHZ ?

dat hoeft niet perse want je hebt ook nog te maken met fsb en l2 cache

die snelheden zijn ook belangrijk

voorbeeld

p4 2.8 533 fsb L2 cache 512

zal lanzamer zijn als een p4 2.8 800fsb l2 cache 1024

en toch beide p4 2.8 ghz

jah maar die core 2 duo heeft ook maar een 2048 L2 chage tenzij je die duurste neemt dus die ene van 1,8 GHZ core 2 duo heeft net zo veel als die ene pentium. Dus die pentium is in principe wel beter.

nou je kan er alleen een scherm op sluiten als je tft scherm ook zo een aansluiting heeft. Maar wat je ook meestal bij een videokaart krijgt is ook zo'n extra dingetje die je op dat witte aansluiting indoet, en dan kan je ook gewoon die blauwe kabel er in steken.

nou je kan er alleen een scherm op sluiten als je tft scherm ook zo een aansluiting heeft. Maar wat je ook meestal bij een videokaart krijgt is ook zo'n extra dingetje die je op dat witte aansluiting indoet, en dan kan je ook gewoon die blauwe kabel er in steken.
Gaat de kwaliteit/performance nog erg achteruit als ik zo'n verloopstukje er tussen plaats?

maar als je je scherm op dat witte aansluiting aansluit geeft beter kwaliteit ;) dan dat blauwe !

Ik heb de kaart inmiddels in mijn bezit en wat een pracht zeg! Aangezien ik er ook een nieuwe voeding bij had gekocht ging Windows XP nogal over de zeik en moest ik dus een herinstallatie uitvoeren, maar dat is het meer dan waard geweest!

Ik heb hem even getest en er is niets leukers dan Command & Conquer 3 te testen met alle settings standaard al ingesteld op High en Ultra High! Iedereen bedankt voor al het advies. Ik ben fan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan