van sateliet naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

basparket

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2002
Ik heb een aldi pc met een tv kaart, op de dig reciever zit een scart aanluiting en een uitgang met zo n apparte tv stekker. hoe kan ik nou beeld op de pc krijgen, als ik medion power cinema aanzet en scan ziet hij niets, ik heb nu de rf out aan de pc aangesloten.
bestaat er een scart naar antenne plug of is het beeld dan weer analoog.
Wie o wie weet raad.

Het scart signaal is ook al analoog. Welke aansluitmogelijkheden heeft die TV kaart? Alleen antenne of ook S-VHS?

Wat is de RF out trouwens?

Ik neem aan dat je het over deze aansluitingen hebt.

aldimedion8383xl_aansl.jpg

Dit zijn allemaal uitgangen.

Verder zit er een TV kaart in met een TV in en een Radio in aansluiting en vermoedelijk nog z'n gele tulp aansluiting, deze kun je gebruiken als ingang.

Mocht je andere aansluitingen hebben vermeld dan even het type/model van je PC.

medion pc 8000

ik heb een medion 8000 en onderaan op de achterzijde is een aansluiting vor een antenne ingang op de tv kaart.
Ik heb de kabel met de RF uitgang van de sataliet reciever aangesloten, dit is de out die er op zit.
Ik zou niet weten hoe of wat de scart kan?
Mijn type comp. heeft nog geen scart aansluiting.

Vermoedelijk sloot je de dig.reciever normaal aan op de TV via de scart aansluiting.

Van scart kan je naar composite (gele tulp) gaan die zit op de kaart met de monitor aansluitingen, geluid gaat dan via de line-in of naar S-video.

Je hebt dan zo iets nodig.
scadap.jpg

Plus een S-video kabel, of een Gele composite kabel + een mini-jack naar tulp audio kabel.

Mooiste is zo'n kabel, deze heeft Scart aan de ene kant, en aan de andere een mini-jack een (zwarte) composite tulp stekker en een S-video uit gang.
50110.JPG

In power cinema moet je dan niet bij de TV kanalen kijken maar bij AV, afhanlijk van de kabel verbinding is het dan één van de twee opties.
Ook moet je aangeven waar je geluid vandaan komt, line in of bv de mic aansluiting.

Rf out kan je volgens mij niet zo maar aansluiten op de TV kabel aansluiting.
Het is een andere kabel en een ander soort signaal.
Er zijn wel RF modulators te koop die van het RF sigaal een composite kanaal maken.
RF_mod.jpg

Maar de Scart oplossing is vermoedelijk veel goedkoper.

Overigens is de composite aansluiting achter op je PC beter dan de voorop achter het luikje, die loopt eerst weer via een kabel naar je video kaart en dat kan ten koste gaan van de beeld kwaliteit.

Laatst bewerkt:
dank je

Dank voor de mooie gedetailleerde uitleg, ik ga vandaag wat proberen en meld dit als het gelukt is, alvast bedankt.

werkt

Dank voor de uitleg, ik heb een blokje gekocht die op de scart gaat, en een blokje om de twee tulp geluidsstekkers in een te brengen.Beeld via de gele tulp naar de voorkant, achterop is een gele out, dus die werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan