van sdd schijf naar hddschijf overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

giraf

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2005
Ik heb een nieuwe laptop gekocht met een sdd schijf en een hdd schijf.
Ik wil vanaf het begin af aan de bestanden etc naar de hdd schijf hebben ,zodat de laptop snel blijft opstarten.
Hoe stel ik dat in?

Ik heb een windows 10 computer.

Alvast bedankt. giraf

Ik bedoel de mappen, de app, muziek, documenten, foto's etc

Zie de rode klik in mijn eerste bericht, maar los daarvan, als je de map "Mijn documenten" verplaatst, verandert er niets aan de snelheid van je machine bij het opstarten.

Wat wél belangrijk is bij het opstarten, zijn het niet installeren van allerlei nutteloze / interessante tools, die bij het opstarten mee worden geladen.

Als Windows een SSD detecteert, zal het defragmentatie niet uitvoeren. Uitschakelen is dus niet aan de orde.

Laatst bewerkt:
Wat er in Windows opstart kun je zien met CCleaner > Gereedschap > Opstarten. Daar kun je items ook uitschakelen als dat nodig is. Verder zijn er zaken die je voor een SSD apart moet instellen. Voor SSD Schijf-defragmentatie uitschakelen. Indexing, superfetch en hybernation voor deze schijf ook uitschakelen.

Een SSD is een goede aanwinst en kun je optimaal en maximaal gebruiken.

Hoe zet je de defragmentatie voor de sdd schijf uit etc. Dit weekend ga ik het rustig proberen. Bedankt

@giraf : voor wat het waard is:

sommige apps kunnen / willen niet anders dan op C:\ te worden geïnstalleerd, bij de overige kun je het zelf instellen, maar dat zie je vanzelfsprekend tijdens de installatieschermen (als je niet, zoals wellicht het gros van de users, snel doorklikt tijdens de installatieschermpjes).

Zie ook : Klik

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt.
Dit weekend ga ik het allemaal doen en bij deze nogmaals ontzettend bedankt voor je snelle reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan