Van server 2003 naar 2008 - behoud van gesynchroniseerde docs

Status
Niet open voor verdere reacties.

piebus

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2010
Hey,

Op mijn werk stappen we wegens een crash over van server 2003 naar server 2008. Het domein heeft een andere naam gekregen en dit zal ik dus ook bij iedere cliënt moeten gaan wijzigen.

Toen we werkten met 2003 werden bij het afsluiten telkens de bestanden gesynchroniseerd met Users Shared Folders. Nu heb ik gemerkt dat wanneer ik een cliënt uit het domein haal (om hem daarna aan het nieuwe domein toe te voegen), die gesynchroniseerde bestanden gewoon verdwenen zijn. (Ik vermoed dat dit komt omdat deze aan de gebruiker gelinkt zijn...)

Een mogelijkheid lijkt me om eerst gewoon via netwerk alle bestanden te kopiëren naar de server, en pas daarna het domein te gaan wijzigen. Alleen lijkt me dit een serieus lang werk en ik vraag me dus af of dit niet allemaal veel eenvoudiger en sneller kan gaan.

Ivm de users shared folders: heb ik het correct als ik deze nog handmatig moet aanmaken in server 2008? En daarbij dan ook de synchronisatie van bestanden bij het afsluiten moet instellen? (Waar kan ik dit vinden?)

Iemand tips? Alvast bedankt!

Gezien je vraag, lijkt het mij de beste optie om iemand in te huren die dit voor je instelt. Je hebt al een crash achter de rug. Het laatste wat je nu wilt is om maandenlang problemen te hebben.

Tjah... inhuren is inderdaad een optie. Maar als school is het niet eenvoudig/vanzelfsprekend om zo'n gasten dik te betalen :confused:

Aangezien je het hebt over 'dik' betalen neem ik aan dat je ook al met bedrijven hierover hebt gesproken. Als je met de juiste mensen praat dan is de prijs alleszins redelijk en kunnen ze dit veel sneller en beter als dat je dit als school zelf kunt.

Daarnaast is het nu een beetje laat om over geld te gaan praten. Als school heb je je ICT zaken in ieder geval niet in orde als je zoveel last hebt van een crash. Daar krijg je nu, hoe je het ook oplost, de 'rekening' van gepresenteerd.

Het probleem en oplossing zijn iets te omvangrijk om hier helemaal te gaan uitwerken. In welke regio zitten jullie? Misschien dat ik jullie op het goede spoor kan zetten.

Dat is een redelijk eind rijden. Echter om dit goed en voortvarend op te pakken is toch echt wel meer informatie nodig. Bijv. aantal gebruikers, pc's, oude inlognamen, etc, etc. Dus geheel op afstand oplossen zal niet lukken. Tenzij je het risico wilt nemen dat er iets over het hoofd wordt gezien en er dadelijk informatie verdwijnt. Gezien de tijd die het mij zal gaan kosten kan ik dit niet gratis doen. Ik stel voor dat je mij een bericht stuurt als jullie dit verder willen bespreken.

RogerS, alvast bedankt voor de hulp. Wij werken af en toe samen met een lokaal computerbedrijf en ik heb voor alle zekerheid met hen contact opgenomen.
Zij kennen onze situatie al en het zal dus zo opgelost worden.

Toch erg bedankt voor de reacties :thumb:

Een vaste leverancier heeft in deze natuurlijk de voorkeur. Dat begrijp ik. In ieder geval graag gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan