van standby in de drup

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
248
LS,
zonder daar erg in te hebben schakelde ik de stroom uit van de desktop pc met xp professional. Vandaag bij het aanzetten van de stroom begon de pc uit zichzelf op te starten en komt niet verder dan het scherm met de opties : veilige modus opstarten, nromaal opstarten etc. Welke optie ik ook kies: uiteindelijk kom ik weer dat eerder genoemde scherm terecht. In de bios zie ik op het oog geen afwijkingen, maar de bios instellingen staan niet in mijn geheugen gegrift. Ik heb uitvoerig de eerder gestelde vragen en antwoorden van andere bekeken, maar daar duikt geen oplossing voor mijn probleem op. Wie weet wat er aan de hand is met mijn pc.
grt
tom1
 
Hoi...
Zou je het onderstaande eens willen proberen?


Opstarten van de XP-(SP2/3) CD, kiezen voor R(epareren), de herstelconsole gebruiken (http://support.microsoft.com/kb/307654/nl , scroll naar: de herstelconsole gebruiken).

Trommel achter de prompt: chkdsk /r en klik op enter.

Als dit proces klaar is trommel je: fixboot weer: enter.

Dan: exit
 
ik ga aan de slag
en heb op de cd gekozen voor systeemherstel
ga nu kiezen vor reparatie, maar hoe kan ik met die pc de herstelconsole benaderen (zols je voorstelt) als die het verder niets doet. tik dit nu in op een notebook
 
Laatst bewerkt:
alles is afgerond. op c zijn enkele of meer fouten gevonden. echter ik realiseer me dat indertijd bij de installatie op de een of andere wijze xp terecht kwam op een schijf die I was genaamd. Nu vraagt het systeem na het invoeren van fixboot of ik inderdaad een nieuwe opstartsector wil schrijvenop C: , terwijl eerder alles op I: was terchtgekomen.
Moet ik alles overnieuw doen maar dan I: laten scannen op fouten?
 
:)een hoop gehannes, maar het is gelukt. Dit wordt gestuurd van de weer werkende pc.
Ik vraag me niet verder af hoe het kan, want ik heb er geen pepernoot van begrepen en een beetje wijfelend in dos er op gegokt op welke schijf het besturingssysteem was geinstalleerd dat ineens niet meer werkte.
Allereerst dank voor de aanwijzingen.
Zit nu toch nog nog met enkele vragen:
a- Doet zich dat vaken voor dat een pc in standby wordt uitgezet en vervolgend onklaar is gemaakt?
b- Het besturingssysteem zit op een harde ide schijf die in partities was opgedeeld: De besturing zit op schijf I: en het deel H: is voor opslag van data. Later is een interne sata schijf er in gezet die zichzelf tooide met C:. Het is een beetje de omgekeerde wereld. Dus hoe kan ik de schijven een andere letter geven. Dus I: moet dan C: worden en H: zou dan omgedoopt worden in D: en de sata schijf zou het liefst worden omgedoopt in E: .
Waarom: bij het opstarten met de reparatieschijf van xp pro ging alles er automatisch vanuit dat alles op de C: schijf was geparkeerd. dat gold ook voor het maken van een bootfix in dos. Hoe dan ook reuze bedankt voor de eerste hulp en ik hoop nog antwoord te krijgen op de nagekomen vragen.
vr grt
tom1
 
Je schijfletter(s) kan je aanpassen in schijfbeheer.Maari k moet je ff schuldig blijven of je de partitie met je OS zomaar de schijfletter kan aanpassen.Naar mijn weten niet.
Configuratiescherm -> systeembeheer -> computerbeheer -> opslag (schijfbeheer) en dan een rechtse muisklik op een drive.

Wellicht een medehelpmij'r??
 
Laatst bewerkt:
wacht even af of er nog een andere helpmij'er in de kwestie duikt. zoniet dan zal ik morgen eens kijken of het met de gegeven instructies lukt.
 
Hoi !

De schijf waarop het OS staat kun je onder Windows NIET wijzigen !


Hoe bij jou het OS op de I-schijf kan staan is me onduidelijk: immers, als je Windows installeert d.m.v. opstarten vanaf de Windows-CD/DVD wordt de schijf waarop je Windows installeert automatisch C: .

Slechts bij updaten vanaf een bestaande installatie kun je Windows op een andere schijf zetten.

Dus: of opnieuw installeren of leren leven met de bestaande situatie; andere oplossing is er niet.

Greetz,

Harry.
 
aha,
jullie beiden dank voor de inbreng. Kan niet anders dan het zo te laten. Kan ook geen antwoord geven op hoe dat precies is gelopen bij de installatie in 2005. Het werkte altijd, dus blijf je er maar vanaf, maar handig is het natuurlijk niet. Vandaar de behoedzame poging om daar verandering in te brengen. De aandrang om dat te doen komt ook doordat bij de geslaagde herstelpoging bij het gokken de bootfix uitvoering op schijf H: is terechtgekomen terwijl ik later ( toen het weer werkte) zag dat I: de systeemschijf is. Voorlopig doet alles het weer en daar ben ik blij mee dankzij helpmij.
zal vraag opgelost aanklikken
vr grt
tom1
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan