• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van tekst naar een waarde, in combinatie met een lijstje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbbert

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2012
Hallo allemaal,

Ik zit mij weer het ondenkbare op mijn hals te halen maar ga toch een poging doen om het uit te leggen.

Ik hou zelf mijn offertes bij in een excelblad, aantallen, data, offertebedragen, statussen etc.
Nu heb ik een invoervak gemaakt waardoor ik simpel in een uit klap menu mijn status kan selecteren welke offertestatus de offerte is. Bijvoorbeeld opdracht, afgewezen of in afwachting.
Nu draait het dus om de opdracht, afgewezen enz. Zodra ik deze op een van de statussen zet, dan zou ik graag in een van de kolommen verder op in het blad een waarde willen laten uitkomen, dit geval een eentje en een bedrag welke aan de status verbonden is. Ik heb een sheet als bijlage, wellicht is het dan nog iets duidelijker.

groeten
Bekijk bijlage map 2.xlsx

zet dit in kolom H en copy deze naar beneden.
Code:
=IF($G5="in afwachting";$F5;"")

Ha Jan,

Dank voor je antwoord!! Ik heb de som gelijk toegepast, alleen moest is "IF" gewijzigd worden naar "ALS" Het werkt dus!! bedankt!! Ik kan waarschijnlijk de zelfde formule toepassen op de aantallen?

Groeten Robert

Jan,

Alles werkt, dank voor je hulp, ik ben een blij mens.

Groeten Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan