• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van textstring naar formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arito

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Beste helpers,

Is er een mogelijkheid om van een textstring een formule te maken, ook wanneer die text is opgebouwd uit verschillende cellen?

Bijvoorbeeld (zie voorbeeld):

B4= =sum(
C4= A1:A3
D4= )

B2= B4&C4&D4

Als rij 4 geformatteerd is als text, is er dan een manier om de uitslag van de formule in B2 =sum(A1:A3) ook daadwerkelijk die formule te laten zijn in plaats van text?

Dus ik wil in B2 eigenlijk 6 zien, en niet =sum(A1:A3)

bvd

Bijlagen

Ik weet niet zeker wat de bedoeling is, maar volgens mij kan je wel weg met de volgende formule :

Code:
=SOM(INDIRECT(LINKS(C4;2)):INDIRECT(RECHTS(C4;2)))

Joske

Bedankt voor de reacties. De somformule was een voorbeeld. De werkelijke formule is een formule uit een add-in, die de meeste niet zullen herkennen of kunnen testen (omdat ze de REDI+ add-in niet hebben).

De werkelijke formule is:

Code:
REDILink|'L1'![B]ABC[/B];BP'

Waarbij het vet gedrukte gedeelte variabel moet zijn. Dit is niet een formule die doorgetrokken kan worden dus ik wilde het proberen met de volgende oplossing

A1:
Code:
REDILink|'L1'!

B1:
Code:
ABC

C1:
Code:
;BP'

D1:
Code:
=A1&B1&C1

Dan krijg ik in D1 de formule die ik wil hebben, alleen als tekst. De formule "doet" het niet.

Ik dacht dat de volgende formule het wel zou doen:

Code:
=INDIRECT(" REDILink|'L1'! " & B1 & ";BP' ")

Maar dat is helaas niet het geval

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan