% van totale omzet in rapport (top 10 rapport)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ray1979

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Berichten
58
Hallo allemaal,

Met de hulp van Charles heb ik in mijn database een aantal top 10 rapporten gemaakt. (in de query aflopend gesorteerd en vervolgens alleen de eerste 10 records weer laten geven) Nu wil ik in deze rapporten aangeven hoeveel % het van bijv. de totale omzet is.

Heb geprobeerd naar een ander rapport te laten verwijzen waar de totale omzet berekend word, maar dan krijg ik een error. Als ik probeer een nieuw rapport te maken van 2 queries lukt dit ook niet, omdat de gegevens uit dezelfde tabel afkomstig zijn.

Ik heb ook geprobeerd om naar een andere query te verwijzen. Dit gaat enigzins, echter moet ik een parameter ingeven zodra ik het rapport open. (ik moet daar dus de totale omzet ingeven en dan wordt het allemaal berekend).

Heeft iemand van jullie een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Ik probeer en probeer, maar lukt maar niet......

Alvast bedankt!:thumb:

Groeten,
Ray
 
Kijk maar eens op onderstaande link. Dat is wat je bedoeld volgens mij. Helaas krijg ik als ik het probeer de navolgende foutmelding:

"De expressie bevat een ongedefinieerde functie DSum."

Ik ben nog aan het kijken wat ik fout doe. Kan het namelijk zelf ook wel goed gebruiken. :)

Maar misschien dat het jou wel lukt. Succes.

http://www.datapigtechnologies.com/flashfiles/percenttotal.html

mvg
Charles
 
Hoi Charles,

Heb het geprobeerd en krijg helaas dezelfde foutmelding. Buiten dat weet ik niet of het klopt wat ik doe.

Wat ik anders zou moeten doen is een query maken waar alleen het totaal te zien is en die query koppelen aan de qeury waar ik de % wil hebben.

Op dit moment worden de totalen pas berekend in mijn rapport. Hier kan ik geen koppeling maken naar het top 10 rapport waar ik de % tov de totale omzet wil weergeven.

Ray
 
Charles,

Is gelukt. :thumb:

Heb eerst een extra query gemaakt waarin alleen de totale omzet wordt weergegeven. Vervolgens heb ik aan mijn top 10 query de query toegevoegd waar de totale omzet in staat weergegeven. Deze kolom heb ik toegevoegd aan mijn query. Vervolgens heb ik weer een extra kolom toegevoegd en daar de volgende omschrijving in gezet:

Percent of Total: [Sum of Total price Master Data]/Dsum("[Sum of Total Price]";"[Query Total Turnover (1 record)]")

en bij Total heb ik expression aangegeven.


In het voorbeeld van de link die jij hebt aangegeven eerder in dit topic gebruiken ze een ,
dit werkte bij mij niet. ik heb deze vervangen door ; en dat ging goed.

Hoop dat je er ook iets mee kunt. (heb ik eindelijk een keer wat terug kunnen doen :D )

Groeten,

Raz :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan