Van twee routers één netwerk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

djmaster329

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2009
Hallo,

Ik heb thuis twee routers, een van UPC en een van Netgear.
Deze heb ik allebij een apart netwerk laten maken. Maar om het gebruik van LAN play en draadloos printen makkelijker te maken wil ik graag de Netgear router toevoegen aan het netwerk van UPC zodat er maar één netwerk is.

Schematische tekening van de huidige setup:
24b169u.png

Ik heb al in het sticky topic en elders op het internet gekeken maar geen van de oplossingen helpt.

Kan iemand mij hierbij helpen?

ik veronderstel dat die Cisco de Internet toegang heeft? In't kort: Verbinding tss Cisco en Netgear verbreken. DHCP uitschakelen op de Netgear. De Lan interface vd Netgear configureren met een vast IP-adres buiten de DHCP-reeks vd Cisco (bv. 192.168.1.5 als 't laatste cijfer maar tss 2 en 9 ligt).
Zelfde SSID als de Cisco instellen maar een ander draadloos kanaal (stel dat de Cisco op kanaal 1 zit, stel dan kanaal 6 in op de Netgear).
Dan de Netgear via 1 van zijn LAN-poorten op de Cisco koppelen (dus zeker niet de WAN of Internet poort vd Netgear gebruiken).
Tot slot: de instellingen wijzigen vd netgear doe je met een pc/laptop vast verbonden aan de netgear. Deze pc/laptop mag absoluut geen verbinding met de Cisco hebben (schakel desnoods tijdelijk het draadloze gedeelte uit op deze machine.)
Mocht het niet ogenblikkelijk werken, schakel de Netgear dan uit, gevolgd door de Cisco. Wacht een paar minuutjes, zet de Cisco weer aan, wacht nog een 1 minuutje en zet dan de Netgear ook weer aan.
Mocht het niet lukken doe dan even een search op dit forum. Er zijn tig topics met jouw situatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan