Van USB naar Ethernet

Status
Niet open voor verdere reacties.

paniekfreak

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2003
Hallo

Ik heb tot nu toe mijn internet (Tiscali via KPN) via een adsl USB modem laten gaan. Nu wilde ik omdat ik een netwerk wil aanleggen gebruik gaan maken van een adsl modem via mijn ethernet card laten gaan.

Het lukt me niet om via dat nieuwe modem (van Sitecom) verbinding te maken.
Kan iemand me hierbij helpen?

Groetjes
Corina

Iets meer informatie graag. Foutmeldingen, OS, welk model modem etc.

Hi

Ik heb een pc met XP erop. Normaal gebruikte ik een Speedtouch 330 modem (nu dus ook ;)) die op mijn usb poort zit.

Mijn nieuwe modem is een Sitecom ADSL Combi modem (kan zowel USB als Ethernet).
Ik heb een Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC waarop ik mijn modem wil aansluiten en daarmee wil inbellen bij Tiscali.

Ik heb ook de configuratie (bij geleverd en ook gedownlaode update) software van het modem geinstalleerd en daarmee zou je makkelijk kunnen inbellen bij je ISP. Je zou de juiste ISP moeten invoeren (keuzevak) en dan verbinding maken. En daar gaat het is...kreeg een foutmelding :
Unable to configure router, router has no response! The process will be terminated.

Groetjes
Corina

Xp

Krijg je deze melding vanuit XP, dan denk ik dat dat komt door de ingebouwde firewall van XP.
Klinkt stom maar bij zorgde deze ervoor dat ik wel kon pingen naar het modem en ook kon inloggen vie het bijgeleverde op adres maar dat ik niets geen inbel gegevens kon uploaden naar het modem.
Dit werd tegen gehouden door mijn firewall.
Even uit zetten en opnieuw probere.
Je weet maar nooit.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan