Van userform naar userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ollie78

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Berichten
30
Van userform naar userform met excel

Ik heb een vraag.
Ik zou graag willen weten hoe ik van userform naar een userform zou kunnen komen en of dit mogelijk is.

Mijn bedoeling:

Ik heb een database met allerlei gegevens. Ik zou via mijn eerste userform via buttons een selectie willen maken van waarop hij moet filteren. Bijv. Als ik drie teams heb team 1, team 2 en team 3. Nu zou ik alle uitslagen van team 2 willen zien als ik op een van de knoppen druk, zodra ik op de knop druk zou ik naar een volgende userform moeten komen waarin ik een listbox heb staan in deze listbox moeten alle uitslagen dus staan. Zodra ik hierop een van de uitslagen druk moet ik de gegevens/statistieken van deze wedstrijd zien.
Is dit mogelijk en wie kan me ermee helpen.

Als jullie het zo niet begrijpen wil ik wel een bijlage meesturen.

grt,

Ollie78
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vraag.
Ik zou graag willen weten hoe ik van userform naar een userform zou kunnen komen en of dit mogelijk is.

Mijn bedoeling:

Ik heb een database met allerlei gegevens. Ik zou via mijn eerste userform via buttons een selectie willen maken van waarop hij moet filteren. Bijv. Als ik drie teams heb team 1, team 2 en team 3. Nu zou ik alle uitslagen van team 2 willen zien als ik op een van de knoppen druk, zodra ik op de knop druk zou ik naar een volgende userform moeten komen waarin ik een listbox heb staan in deze listbox moeten alle uitslagen dus staan. Zodra ik hierop een van de uitslagen druk moet ik de gegevens/statistieken van deze wedstrijd zien.
Is dit mogelijk en wie kan me ermee helpen.

Als jullie het zo niet begrijpen wil ik wel een bijlage meesturen.

grt,

Ollie78


Je kan met behulp van VBA met "DoCmd.OpenForm" een ander formulier openen en filters meegeven. Eerst een knop in het formulier maken en dan een gebeurtenisprocedure maken, bijv:
Private Sub KnopUitslagen_Click()
DoCmd.OpenForm <alle argumenten>
End Sub
 
Hallo epfangb,

Werkt dit ook voor excel 2000. Ik moet namelijk mijn userforms in excel maken.
Als ik nu jouw code erin zet dan zegt hij Fout 424 tijdens uitvoering: object vereist.

Ik heb alleen maar word en excel 2000 om mijn userforms te maken. Access kan ik niet gebruiken.

Kun je me hier meehelpen.
 
Met deze code kom je wel in het andere formulier.

HTML:
Private Sub KnopUitslagen_Click()
frmnaam1.hide
frmnaam2.show
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan