van VBA naar VB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Berichten
378
Hallo allemaal,

Ik werk nu al een tijdje in Excel met VBA. Nu heb ik een urenprogramma gemaakt die compleet werkt met userforms en de bijhorende macro’s. Nu wil ik hier eigenlijk een apart programmaatje van maken. Dus dat ik Excel niet nodig heb. Nu wil ik dit overzetten in VB (bijvoorbeeld versie 2008).

Is dit een beetje te doen? En is dit een beetje vergelijkbaar als VBA in Excel? Dus dat je makkelijk userforms aan kan maken met de bijhorende velden en knoppen?

En kan ik überhaupt de VBA codes gebruiken in VB?

In ieder geval alvast heel erg bedankt voor de reacties (hopelijk heb ik het in de goede rubriek staan).

Groetjes,

Danielle
 
Helaas, VBA lijkt wel op VB, maar is absoluut niet hetzelfde.
Als je dezelfde functionaliteit in VB wilt zul je het grotendeels opnieuw moeten maken.

Je kunt misschien stukjes code kopieren, maar alles wat iets doet met Excel zul je weer opnieuw moeten maken.
 
het punt is dat het wel veel op elkaar lijkt, dus als je verstand hebt van VBA, dan zou je ook niet zo'n groot probleem hebben met VB.

Ik heb bijvoorbeeld precies andersom, VBA geleerd met de kennis die ik al had van VBScript.
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb versie 2008 even gedownload en even wat geprobeerd. Het is een beetje het idee als VBA maar inderdaad niet hetzelfde.

Weten jullie misschien ook nog een mooie site waar wat uitleg op te vinden is? Op helpmij.nl zijn toch geen forums over VB?

Groetjes,

Danielle
 
Oh oke bedankt :thumb:

Ik heb al wat oefeningen gevonden, Ik heb net een Web Browser gemaakt die ook op helpmij.nl staat. Ik zal nog even verder gaan zoeken.

Ik wil eigenlijk een simpele adressen programmatje maken in VB.net. Ik zal eens kijken of ik daar wat over kan vinden.

Groetjes,

Danielle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan