• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

van verschillende sheets, data pakken en combineren op eerste blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

BiZiMDiYaR

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2010
Goedenavond,

Ik heb een excel sheet met onderstaande tabbladen.

zie bijlage:
1) Status Pickticket ( Packed, picked etc... )
2) Pickticket nummer ( trackingnummer met in de rij ernaast, de PT nummer... )
3) Trackingnummer van vervoerder ( geen trackingnummer = n/a )

Nu wil ik de data op deze sheets, gaan combineren op de eerste pagina, en de Status van de Picktickets weten, die geen trackingnummer hebben. Dus in sheet 3, komt de vervoerders info en vanuit de andere sheets, moet er dan 1 sheet komen, waar alle n.a in staan met de Pickticket nummer en status ernaast. Kan iemand mij hierbij helpen, hoe dit te doen. Dus je werkt in feite terug, van sheet 3, naar sheet 1 en de info komt op blad 1 te staan... met alleen diegene die geen trackingnummer hebben, op sheet 3.

Hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben geweest...

Alvast bedankt.

Bijlagen

Ik ken het systeem dat je wilt bereiken niet.

Misschien kun je in je bestandje de gewenste uitkomst vermelden.

Het zou ook mooi zijn als je aangeeft waar deze data worden gevonden.

Hoe worden deze 3 tabbladen gevuld => handmatig / met macro's

Als alles handmatig wordt gevuld is het waarschijnlijk handiger, alles op 1 (master)blad te zetten.

Je bent dan veel flexibeler met het ophalen / berekenen van gegevens.

Tevens hoort een draaitabel dan tot de mogelijkheden.

Als alles met macro's wordt gevuld is het waarschijnlijk handiger, alles op 1 (master)blad te (laten) zetten.

Ik heb wat in elkaar geknutseld.

- belangrijkste punten..

- van alle tabbladen zijn van de datagebieden tabellen gemaakt, hierdoor worden formules automatisch meegekopieerd als je nieuwe regels invoegt
- het Referencenumber van sheet 3 is middels verticaal zoeken gekoppeld aan op de track and trace sheet
- op het blad Oversicht is veld Pickticketnumber van sheet 1 als startpunt gebruikt, ik ga er dus van uit dat dit het meest volledige overzicht is. ook de velden status en order number komen uit sheet 1. middels een simpele als formule.
- via een index formule worden het Referencenumber en Trackingnumber opgezocht in sheet 2

Er is een macro gemaakt die zowel via een knop is te starten en die automatisch draait elke keer als het het tabblad Oversicht word geactiveerd.
Deze macro zorgt dat de tabel altijd groot genoeg is om alle data weer te geven, dat doet hij onder andere door het aantal rijen in "Sheet 1 statusblad"" te tellen
In de macro zelf heb ik op elke regel gezet wat er gebeurd bij die stap.

ik denk dat dit een goed begin is.. vraagpuntje is inderdaad nog wel hoe de drie input sheets nu worden gevuld, ik vermoed via bepaalde bestanden die mogelijk ook automatisch geimporteerd kunnen worden.

Bijlagen

Heel erg bedankt... Ik ga hiermee aan de slag. Als ik vragen heb, schreeuw ik wel :P

Thanks !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan