Van video naar harddisk-dvd en dan naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinkelbel

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Hallo Forum;
Ben aan het proberen om mijn home vidio's over te zetten naar dvd, een heb ik gedaan en dat is goed gelukt, maar bij de tweede kreeg ik het volgende probleem, de video staat op een dvd, als ik deze afspeel op de dvd recorder waar hij is opgenomen heb ik normaal geluid, maar als ik hem afspeel op de computer heb ik geen geluid meer.
Ik heb alles al een keer gewist en opnieuw gedaan maar het resultaat was het zelfde geen geluid als ik hem wil afspelen op de pc.
Ik wil hem afspelen op de pc om de video te bewerken (slechte stukjes er uit halen) dat heb ik bij de eerste ook gedaan zonder problemen. Daarom begrijp ik niet waarom het nu niet lukt.

Weet iemand hoe ik dat kan oplossen.
Bij voorbaat dank,
Tinkelbel

Welke codec heeft de DVD-brander gebruikt om de video te coderen? Er is een redelijke kans dat dezelfde codec niet op je computer aanwezig is.

Maar niet getreurd, het programma VLC [link] bevat erg veel codecs. Je zou kunnen proberen er je DVD mee af te spelen. Als het werkt, ligt het niet aan de gebruikte codec, maar zal het probleem een andere oorzaak hebben.

Daar VLC met zijn eigen codecs werkt, heb je er verder niets aan in b.v. WMP, dan het je een AC3 audio codec/filter nodig, die wordt gebruikt door DVD's.

Welke codec heeft de DVD-brander gebruikt om de video te coderen? Er is een redelijke kans dat dezelfde codec niet op je computer aanwezig is.

Maar niet getreurd, het programma VLC [link] bevat erg veel codecs. Je zou kunnen proberen er je DVD mee af te spelen. Als het werkt, ligt het niet aan de gebruikte codec, maar zal het probleem een andere oorzaak hebben.
Hoi; Sorrie maar het werkt niet ik heb het programmatje geinstalleerd en de video laten afspelen maar nog steeds geen geluid.

Wat betreft de codec dat weet ik niet, het is een Philips 3300H dvd harddisk recorder

Daar VLC met zijn eigen codecs werkt, heb je er verder niets aan in b.v. WMP, dan het je een AC3 audio codec/filter nodig, die wordt gebruikt door DVD's.

Mag ik vragen hoe je dit moet gebruiken? moet je dit ook downloaden en installeren, en kan je daar na daar de video in afspelen ? en zou je dan geluid moeten hebben?
je ziet ik heb er wenig verstand van ik hoop dan ook op een invoudige maar toch duidelijke uitleg.

Had je al geprobeerd om een originele/echte DVD af te spelen? als je daar wel geluid bij hebt, hoef je die codec ook niet te installeren, als je daar ook geen geluid bij hebt, dan die codec installeren, je hoeft niets af te stellen, werkt standaard prima.

Let wel, dat op stand alone DVD recorders, vaak DVD's worden gebrouwseld, die je alleen daar op af kunt spelen, vreemd genoeg.

Had je al geprobeerd om een originele/echte DVD af te spelen? als je daar wel geluid bij hebt, hoef je die codec ook niet te installeren, als je daar ook geen geluid bij hebt, dan die codec installeren, je hoeft niets af te stellen, werkt standaard prima.

Let wel, dat op stand alone DVD recorders, vaak DVD's worden gebrouwseld, die je alleen daar op af kunt spelen, vreemd genoeg.

Het probleem is dat ik een dvd die ik met een dvdrecorder heb gebrand, wel op die dvd recorder kan afspelen met geluid, maar als ik die dvdschijf dan in mijn computer stop dan heb ik wel beeld maar geen geluid. ik heb al een programmatje voor de codec gedownload en geinstalleerd maar dat helpt ook niet.
Dat het aan een stand alone recorder licht geloof ik niet daar ik al een dvd op de zelfde mannier heb gemaakt en daar wel geluid op heb als ik hem op mijn computer afdraai.
en ja ik heb allerlij dvd's afgespeeld zonder problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan