Van Vista naar 7, wil data en games houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Satangel

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2006
Berichten
352
Ik heb 3 partities, de C schijf, de D schijf en de E schijf.
De C en E schijf zijn 2 500GB harde schijven, gezet in een RAID 0 configuratie.

Ik heb nu zo'n jaar en een half Vista 64bit Business gehad, en nu wil ik overstappen naar Windows 7 Professional.
Ik wil echter al mijn games, series en films houden.
Ik heb nu al al die data dat ik wil houden op de D schijf gezet, de games staan op de E schijf en laat ik daar staan.
Maar als ik nu mijn C schijf wil formatteren, en dan 7 erop installeren, gaat mijn PC dan nog weten dat al die games geïnstalleerd staan? En veel savegames staan in Mijn documenten, en die map gaat dan ook weg zijn. Ik heb Mijn documenten al gebackupt, maar ik betwijfel of ik dan die map gewoon ga kunnen vervangen op mijn nieuwe 7 installatie.

Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat zowel mijn savegames als mijn games blijven werken op 7, zonder dat ik ze moet herinstallen?
 
kijk dit filmpje maar eens *klikje*

Bekeken.
Dat duurt dus zo'n 3 uur in totaal, voor hem, wss meer voor mij omdat ik wat meer data ga hebben.
Maar het filmpje eindigt wnr hij inlogt bij 7, ik weet dus niet of al zijn programma's en savegames en zo er nog zijn.
Is er nergens een vervolg daarop ofzo? Ik vind het niet.

Bedankt!
 
Bekeken.
Dat duurt dus zo'n 3 uur in totaal, voor hem, wss meer voor mij omdat ik wat meer data ga hebben.
Maar het filmpje eindigt wnr hij inlogt bij 7, ik weet dus niet of al zijn programma's en savegames en zo er nog zijn.
Is er nergens een vervolg daarop ofzo? Ik vind het niet.

Bedankt!

ze zijn er nog ;) dat zegt hij een paar keer
 
Ah k, bedankt.
Ik ga het volgende week doen, hopelijk evengoed als daar :)

vast wel, 1 tip zoek niet voor updates VOOR je instaleert. dan krijg je hetzelfde als hem. gewoon erna doen of het nu tijd kost VOOR je install of ERNA tijd is tijd :p
 
vast wel, 1 tip zoek niet voor updates VOOR je instaleert. dan krijg je hetzelfde als hem. gewoon erna doen of het nu tijd kost VOOR je install of ERNA tijd is tijd :p

Zal ik doen.

Ik ben nu bezig met de setup te draaien, en hij heeft juist de compatibility getest.
Daaruit bleek dat ik enkele programma's moest deïnstalleren.
Geen probleem ,maar er stond ook dat de SCSI/RAID controller misschien niet meer goed zal werken na de upgrade.
Dat wil ik dus absoluut niet. Wat zou ik moeten doen om die SCSI/RAID controller werkende te houden?

Hij zegt dat ik mijn drivers moet updaten voor die RAID controller, maar is dat mogelijk? Hoe doe ik dat?
 
Zal ik doen.

Ik ben nu bezig met de setup te draaien, en hij heeft juist de compatibility getest.
Daaruit bleek dat ik enkele programma's moest deïnstalleren.
Geen probleem ,maar er stond ook dat de SCSI/RAID controller misschien niet meer goed zal werken na de upgrade.
Dat wil ik dus absoluut niet. Wat zou ik moeten doen om die SCSI/RAID controller werkende te houden?

Hij zegt dat ik mijn drivers moet updaten voor die RAID controller, maar is dat mogelijk? Hoe doe ik dat?

geen idee ik denk gewoon instaleren :p gaat hier allemaal goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan