van vista naar xp lukt niet (blauw scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkkkillah

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2008
hallo,

ik heb een neo3fr en ik wil naar xp 32 bit maar dat wil niet werken.
ik heb ook xp64 bit geprobeert en daar werkt hij wel.
als ik de cd van windows xp home edition 32bit (legaal) erin doe begint hij met installeren van drivers maar na een tijdje krijg ik een blauw scherm.
ik wil er heel graag windows xp op willen hebben
dit is mijn pc:

msi neo3fr p45
4gb geheugen
sata hardeschijf 250gb
e8400 3.0ghz
cdspeler (ik heb geen floppy driver)

ik post er straks nog wel een foto ervan

alvast bedankt!

mag ik van u de juiste type hardware van u pc dan kan ik ze opzoeken

Laatst bewerkt door een moderator:
mag ik van u de juiste type hardware van u pc dan kan ik ze opzoeken
Ik heb de citaat weggehaald, dit is niet nodig als je direct reageert.

Buiten dat de persoon heeft toch het moederbord enzvoort opgenoemd?

Lijkt me handiger te weten, wat er precies in het blauwescherm voor foutmelding staat.

Wat staat er op dat blauwe scherm?

@daand Ik denk dat hij bedoelt dat hij een blauw scherm krijgt, nog tijdens de windows installatie

Wat staat er op dat blauwe scherm?

@daand Ik denk dat hij bedoelt dat hij een blauw scherm krijgt, nog tijdens de windows installatie

ben bezig met foto
heel even w8en:D
ik heb pc samengesteld dus geen merk ofzo
edit: ja ik kom nog niet eens bij formatteren daarvoor geeft hij al blauw scherm

edit: [smallimg]http://i36.tinypic.com/2im0qo8.jpg[/smallimg]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat ik de oplossing heb:

Service Pack 3 slipstreamen in de Windows XP cd en dan met die cd windows installeren.

Doe dat is, en dan krijg je als het goed is geen foutmelding meer.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik de oplossing heb:

Service Pack 3 slipstreamen in de Windows XP cd en dan met die cd windows installeren.

Doe dat is, en dan krijg je als het goed is geen foutmelding meer.

ok zal k proberen!

..... maar hoe doe je dat ... ik heb iets met nlite ofzo

kan je me de link van xpservicepack3 geven ?? ik snap niks van die microsoft site

Ik heb link in bericht van mij hierboven toegevoegd.

PS: Die beveiligingsupdates en fixes hoeven niet.
SP3 kan je hier downloaden.

yes!! hij is voorbij het blauwe scherm 1000 maal dank :thumb:

nou lkkr is dat ik ben nu bij het deel waar ik de productcode moet invoeren maar als ik mijn normale productcode invoer zegt hij dat de code niet goed is. ik heb dus wat van inernet geprobeert maar die werken ook niet:(. ik wou dus later de productcode intyppen dat kan normaalgesproken maar als ik zeg wil je productcode nu invoeren:nee dan doet hij niks :confused:

bellen naar microsoft...

Wel gebruik maken van de legale key!!! Anders werkt het zeker niet;)

Gaat het trouwens om een fpp of oem licentie?

Hoi !

Een z.g. OEM-XP-CD kun je niet op een ander merk aktiveren !!

Microsoft hierover bellen heeft geen enkele zin; immers: de OEM-fabrikant is verantwoordelijk voor zijn product en niet Microsoft !

Wordt een nieuwe licentie kopen, ben ik bang.

Greetz,

Harry.

De productkey's op de stickertjes zijn van microsoft. Het zijn de andere productkeys die je vind op het systeem die niet werken.

Ik heb dat probleem ook gehad. Ik wilde maar opnieuw activeren door naar microsoft te bellen door de productkey van het systeem te gebruiken. Werkte de hele tijd niet, om met je kop tegen de muur te slaan.

Tot ik de productkey op de label probeerde en dat werkte wel.

Maar je hebt de oemversie dus van een merk of reeds geïnstalleerd? In dat geval mag het eigenlijk niet...

Maar naar microsoft bellen zou wel de oplossing moeten zijn. Je zegt tegen hen gewoon dat je mobo was gecrasht en dat je er een nieuw hebt moeten insteken.

wat bdl je met "merk" want ik heb gewoon een cd met xp windows home edition die helemaaal glimmend is ..

ik heb trouwens altijd met die cd kunnen installeren op elke pc die ik maar wou tot het slipstreamen

Zoals in dat artikel staat is het makkelijk op te lossen door gewoon de desbetreffende update niet te installeren.

Bovendien kan je inderdaad niemand kwalijk nemen om zulke software te installeren. Als ze mensen voor software willen laten betalen moeten ze de software maar 'echt' geven.

Maar eigenlijk is dit naast de kwestie! want jij hebt normaal gezien wel een originele versie als je zo'n cd'tje hebt en dat cd'tje doet er eigenlijk niet toe. Het belangrijkste is de key. Dus als je een officiële zelf aangekochte of gebruikte oem-licentie-key hebt gebruik je die gewoon. Werkt die niet dan is dat omdat je hem in principe maar op 1 pc mag installeren end at microsoft ziet dat het mobo anders is.

Microsoft ziet dit door de vingers als het mobo moest vervangen worden omdat het kapot was ofzo. Dus bel ms gewoon, zeg dat het mobo stuk was en dat je het hebt vervangen. Zij activeren het nieuwe mobo a.d.h.v. de code die je telefonisch doorgeeft en zo ben je weer gesteld ;)

hello

hoi

ik denk dat het zelvde probleem is als bij mij,
ik heb win xp pro staan heb overlaatst 4gb in mijn pc gestoken
met gevolg dat ik ook blauw scherm krijg na en tijdje dat is gwn omdat het en 32bit is
beste is vista 64bit of xp 64.

grtzz:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan