van vista naar xp lukt niet (blauw scherm)

Status
Niet open voor verdere reacties.
je moet uiteraard weten wat het maximum geheugen is dat je pc aankan, anders werkt het niet.

Goede raad: Hou het op 2 of 4 GB.

2 als je daarmee nipt genoeg hebt, bij xp verlies je toch de laatste 0,8 GB en dual channel is op de meeste systemen interessant dus: 2 GB, heb je echt meer nodig: 4 GB. Overschakelen naar 64bits is (nog) niet interessant, de programma's die al werken op een 64bits-systeem werken nog maar half, zelfs office enzo.

at vis ta

hey :) je kweet het maar heb nu al 4gig gekocht vandaag en was toch van plan om vista te kopen, nu ja nu heb ik vista nog niet zal en nog en weekje zijn vrees ik.
maar nu heb ik steeds (soms toch) en blauw scherm en start gwn opnieuw op.
ik draai dus nu nog op win xp zou dat zijn omdat er 4gig insteekt nu?

Mvg.

Al een memtest gedaan?

Als het niet aan het geheugen zelf ligt zou ik alle drivers eens proberen updaten.

Tot slot: ook hardwarematig wordt 4 GB ondersteund en windows herkent 3,2 GB (32bits) of 4 GB (64 bits)?

ram

ja ik heb nu win xp 32bit versie
neen en memtest hebk nog niet gedaan.
hoe doeje dat? en welk programa hebje daarvoor noodig?

windows heeft een ingebouwde geheugentest (F8 bij opstarten) of als je meer tijd heb je de bekende memtest maar ik heb geen idee waar je die het makkelijkst vandaan haalt aangezien ik voor mezelf enkel die gebruik die in ubuntu zit.

Voor die memtest heb je met 4 GB wel even wat geduld nodig. Laatste keer heb ik 'm een nachtje laten draaien, dus je mag toch rekenen op een uur of 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan