Van Vista naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shinchan1984

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
19
Hallo,

ik heb een Sony vaio model VGN-NS38E. Hier zat standaard Vista op.
nu doet mijn laptop al n tijde raar. Als ik em opstart wat nu heel lang duurt, loopt alles meteen vast.......ik kan de cursor wel bewegen maar niets doet t

Waarschijnlijk een virusje of 2.

Hoe dan ook, ik wil mijn laptop opnieuw installeren met xp dit keer.
Als ik de installatie cd invoer, en het begint te draaien........krijg ik een melding dat er een probleem is gevonden:

Windows is afgesloten om schade te voorkomen.........................controleer de pc op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt ge�nstalleerd............................Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de pc opnieuw op.


Jongens, wat moet ik doen? ik wil em opnieuw installeren maar ik krijg telkens deze foutmelding. En als ik em zonder installatie cd op start dan loopt alles vast.


alvast bedankt!!!!
 
ik heb geen vista dvd?:confused:

Zoals ik al zei is mijn laptop al standaard geinstaleerd op vista......dus ik heb ook geen cd of dvd erbij gekregen.

De cd waar ik het over heb is eentje van xp.
Maar hoe doe je dat precies? moet je een bepaalde knopje drukken om dat uit te voeren?
 
Geen dvd?
Start op in Veilige Modus en ga naar systeemherstel en selecteer een datum waarvan je weet dat alles ok was.

Systeemherstel vind je o.a via start, alle programma's, bureauaccessoires, systeemwerkset

Ter info:
Er zal vermoedelijk een image pm naar de fabrieksinstellingen terug te gaan op de harde schijf staan.
Via een toets bij opstarten kan je de pc terugbrengen naar de afleveringsstatus.
Ook zal je waarschijnlijk zelf recoverydvd's kunnen branden.
Kijk eens in je handleiding.

Als je helemaal wilt overstappen op XP, dan mag je eerst wel controleren ofadt mogelijk is.
Zijn alle drivers voor deze laptop beschikbaar bij de producent?
Denk verder na als je wilt formateren ( er staat vermoedelijk een image van Vista op).
Is het mogelijk met een installtiecd van XP, want maar al te vaak heb je ook nog extra drivers (sata) nodig!

Kortom, terugzetten naar de fabrieksstatus of een gezond herstelpunt is misschien wel te prevaleren.
 
Laatst bewerkt:
of gewoon met de botte bijl.... formatteren. Kan je daarna een verse installatie uitvoeren.
Heeft bovendien als voordeel dat je niet allerlei oude troep overhoudt op je schijf.
 
Laatst bewerkt:
Thanks!!!!!!!!!!! voor de voorgestelde tips.

maaaaaaaarr, zelfs al ik mn laptop op veilige modus opstart, loopt tie vast.......dus wat nu?

Is er geen andere manier om mn laptop opnieuw te installeren?
 
Kijk in de handleiding hoe je naar de fabrieksstatus terug kunt!
Dat is meestal bij opstarten vai een speciale Fn-toets.

Neem het maar eens door: ftp://ftp.vaio-link.com/pub/Manuals/RecoTS/2009Q2_TRG_NL.pdf

Hierin wordt uitgelegd, hoe je de fabrieksinstellingen kan herstellen, maar ook hoe ea moet branden!!!
Als het goed is heb je deze software op je pc staan.
Zie v.a. Vaio herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Prima. Veel succes!
Laat je dan nog even weten of het gelukt is!
 
Mooi zo.

Dan kan je dit op opgelost zetten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan