van vista terug naar xp en van xp terug naar vista :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

goko1995

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
Berichten
3
hoi

laat me eerst even voorstellen ben nieuw op dit forum en heb van veel vrienden gehoord dat ik het beste hier kan komen met mijn vraag.

Mijn naam is Görkem
ben 14 jaar
en ben al best goed met computer's hardware heb zelf al een computer opgebouwd
en daarnaast heb ik een laptop gekregen voor school van mijn vader

die draaide op vista ik dacht hij zal wel wat sneller worden als ik xp er op zou zetten
dus na veel zoeken en bezig zijn lukte het me uiteindelijk xp erop te zetten want het was een satta harde schijf nou gebruik ik dit al een klein 6a7 maanden maar nu wil ik tog weer vista dus ik heb een vista cd tje van een oom gekregen origineel want ik heb tog een license op vista home basic maar dan als ik hem wil instaleren moet hij hem persee op partitie C: instaleren en daar stonden mijn recovery files op die heb ik nu op een usb stick en nog steeds gebruikt hij mooi 6,90 gb zonder dat ik er iets op zie
en het instaleren gaat niet op die partietie want hij is beveiligd en het zelfde ook met formateren niet mogelijk ook niet via windows xp cd

en nou als ik vista probeer te instaleren

doet hij het vraagt hij of ik een soort van update wil doen doe ik dat
dan kom ik in een menu van welke windows ik er op wil zetten kan kiezen uit ultimate home premium home basic alle 3 x86 en dan nog 3 met x64
maar ik kan alleen home basic want dat is mijne dus druk ik op next daarna loopt hij vast

dus A.U.B help mij
Groetjes Gorkem:confused:

EDIT:

ik maak zo wel even een video van alles en dat post ik die wel even op youtube voor jullie ;)
 
Laatst bewerkt:
Is het een upgrade cd want je vermeld iets van update, ik veronderstel dat je upgrade bedoelt.
 
Is het een upgrade cd want je vermeld iets van update, ik veronderstel dat je upgrade bedoelt.
ik heb al een video gemaakt die is aan het uploaden

nee het is geen update maar hij vraagd of je wilt updaten zodat de instalatie niet fout gaat op me pc gaat het perfect zonder fouten maar daar instaleer ik het niet op want die heeft geen license dan krijg ik problemen met illegaale software

zoals ik al zij over ca 4 min is de video te zien

heel erg bedankt voor je snelle reactie :D

http://www.youtube.com/watch?v=woTaJw3kW6g sorry voor de dubbele edit :D
 
Laatst bewerkt:
Je moet niet vanuit windows installeren maar opstarten vanaf de vista-dvd. DAn pas krijg je een clean-install. En dan kun je ook de rcovery verwijderen of als je dat niet wil laten staan. Windows zal dan vanzelf de systeempartitie c gaan noemen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan