van vista terug naar xp??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea van den Bos

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2002
Berichten
265
Heb een nieuwe pc gekocht met vista 32bit maar ik wil terug naar xp.

Ik heb een originele cd van xp maar hoe doe ik dat?

Alvast bedankt.
 
Heb een nieuwe pc gekocht met vista 32bit maar ik wil terug naar xp.

Ik heb een originele cd van xp maar hoe doe ik dat?

Alvast bedankt.

Booten vanaf XP
Eerst de CD-Rom drive als first boot device instellen in de BIOS door direct na de opstart op DEL of F2 (meestal) te drukken.
Formateren en Xp installeren.

Hier staat uitleg.

Grtz.
 
Mogelijk moet je eerst de SATA drivers installeren maar........weet dit niet geheel zeker.
Misschien kan iemand dit even bevestigen.

En dat bevestig ik hierbij. ;)

Het handigste is om ze direct in je cd te slipstreamen. Zie ook mijn handtekening voor meer uitleg daarover.


Overigens raad af om terug te gaan naar XP. Weet je wel zeker dat je overal de goede drivers voor kan vinden?
 
Laatst bewerkt:
Wat nog beter lijkt (denk ik) dan terug naar xp of enkel vista houden is mss een dualboot. In dat geval kan je geloof ik xp installeren vanuit vista (omdat je het toch vanop een andere partitie installeert) en heb je je ook geen zorgen te maken over de drivers, geloof ik.
 
Op de xpinstallatie wel. Maar ook tijdens de installatie? Ik weet het niet zeker maar ik help het de ts hopen
 
Vermoedelijk wel, nu ik erover nadenk, want al kan je xp voor een groot deel vanuit vista installeren, van zodra je zal willen opstarten moet ej eerst de drivers installeren aangezien je dat nog niet in xp zelf zal gedaan kunnen hebben.
 
ik ben terug geweest naar de winkel waar ik mijn pc gekocht heb. Daar gaven ze aan dat ik een 32bit pc heb en geen 64 bit dus heb nu alle drivers opnieuw geinstalleerd en vista ook.

Nu doet bijna alles het alleen mijn creative geluidskaart geeft maar op 3 speakers geluid i.p.v. dat ik een 7.1 speaker heb.:evil:
In geluiden heb ik ingesteld dat ik een 7.1 speakers set heb en test hoor ik ook alle geluiden maar verder in alle andere programma`s niet.

Wat kan ik daar nog aan doen??
 
Kijk eens bij de instellingen van het programma van je geluidskaartdriver. Bijvoorbeeld Realtek HD Audio Control Panel, als je een Realtek geluidskaart hebt.
 
Er zit inderdaad ook een Realtek in maar ik heb een Creative geluidskaart erin zitten op een pci slot. Kan ik dan toch via dat andere geluid Realtek het geluid instellen?
 
Dacht ik wel...

Hoe zijn je speakers aangesloten? Met meedere kabels?
 
Laatst bewerkt:
Mijn speakers zijn aangesloten op de subwoofer en van de sub naar de kaart.

Het heeft altijd gewerkt onder XP maar nu niet meer. Heb ook niets veranderd eraan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan