Van W7 naar W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

heinflhs

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2014
Berichten
675
Zojuist W10 gedownload en geïnstalleerd. Tot mijn stomme verbazing geen problemen ( tot nu toe) en mijn game ( War Thunder) lijkt ook normaal te werken.


Nog erg vroeg om te juichen, maar tot nu toe ziet het er erg goed uit.

Ben zeer positief verrast. (of komen de problemen nog?)

:)

grtzzzzzzzzzzzz

waarschijnlijk (weer) een domme vraag van mij, maar kan het zijn dat W10 sneller is dan W7?

En hoe komt dat dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Prestatieverbetering zijn meestal een belangrijk onderdeel van de nieuwste Windows versies. Dit is niet anders bij de overstap van Windows 7 naar Windows 10. Het opstarten gaat in Windows sneller dan in Windows 7. Het ontwaken uit slaapstand is ook sterk verbeterd in Windows 10. Dit kan leiden tot een snelheidsverbetering van maar liefst 7 seconden.

De manier waarop Windows 10 omgaat met de hardware van de computer is sterk verbeterd. Niet alleen starten applicaties hierdoor sneller op en werken deze programma’s soepeler. Ook het stroomverbruik op laptops met Windows 10 is daardoor efficiënter geworden.

De systeemeisen van Windows 10 zijn wel hoger dan die van Windows 7. Dit verschil is echter marginaal en Windows 10 vraagt vooral iets meer werkgeheugen. Op het gebied van prestaties is Windows 10 de overduidelijke winnaar.
 
Gisteren ook gedaan met een laptop uit 2007 waar Windows 7 op stond van een familielid.
Het is geen snelheidswonder, maar werkt zonder problemen.
En helemaal gratis met de Media Creation Tool 1909 :)
 
Laatst bewerkt:
Voor mij/bij mij is de overgang van Windows 7 naar Windows 10 een gigantische stap terug, op alle fronten.
 
Zoals ik al zei: op alle fronten (=in alle opzichten).
 
Je bent uiteraard vrij om Windows 7 te blijven gebruiken, maar je krijgt er geen updates meer voor.
 
Voor mij/bij mij is de overgang van Windows 7 naar Windows 10 een gigantische stap terug, op alle fronten.

De NT kernel is vrijwel gelijk alleen grafisch is het wat aangepast en ik vind het een geweldige stap voorwaarts, de stabielste hardware vriendelijkste Windows, oftewel het zijn gewoon wat meningen.

W10 is wereldwijd een succes en daar doet de mening van @Lapsang niets aan af.
 
Ik gebruik het al sinds de eerste release en ben het helemaal met je eens.
 
oke, vrouwen en mannen, ik wil hier geen "strijd" over W10/W7 ontketenen. Ben aangenaam verrast dat de switch naar W10 zo soepel ( tot nu toe) verlopen is. Heb echter de afgelopen 2 jaar ook heel wat meldingen op diverse fora ( ook hier0 gezien die doffe ellende meldden. Hoop dat het zo goed blijft gaan. Zal me melden als e.e.a. zou crashen.

grtzzzzzzzzzzzzzz...........................................

en nog een prettige zondag
 
Bij gebrek aan een usb bootable bios had ik op een pc Windows 10 gezet en de schijf in de ander gezet, voor iemand die nog een diskette station nodig had daar een pc voor geregeld, zij had geen pc meer had met een dito interne aansluiting... harde schijf in die pc zonder die usb bootable bios.... starten van de HD .. en alle hardware werd herkend, meuk uit 2001-2003 meen ik.
PC kon zonder enige optimalisatie naar haar toe.
Blijkbaar zitten er latent heel veel drivers in die pas actief worden als je zoiets doet...(of in een latere pc hardware laat herkennen).

Mijn zoon komt van MacOS af en is verrast over de uitstekende stabiliteit van Win10.

Voor wie een beetje handig is komt met Linux ook prima uit. Vergeet niet dat je versneld door een leercurve moet die je voor Windows in x jaren opgebouwd hebt....
Ben nu zelf wat aan het kijken hoe MS Linux, een lichtere spin-off obv Debian packages het doet. Ziet e erg overzichtelijk uit en al mijn desktop hardware werd tot nu toe compleet herkend.
Voor een kennis een nog lichtere versie op een laptop uit ca 2008 gezet, hij is tevreden.
Er is meer dan Windows 10, maar dat doet niks af aan hoe goed of slecht het is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan