Van W7Ultimate naar W10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.666
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Ter voorbereiding:
Ik wil rustig zelf proberen van W7U naar W10 te gaan (geen haast).
Ik heb het volgende gelezen.
1. 64 Bits naar 64 Bits
2. Product-id is geen key?
3. W7U wordt W10 Pro
4. Mijn account staat administrator bij in configuratie dus dat moet goed zijn (inloggen als adm.).
5. Windows defender uitschakelen.
6. Virtueel geheugen vergroten naar 1024 x 12GB RAM x 2 = 24576 bytes
7. Taal Nederlands ?
8. Not at this moment updates
9. Huidige resolutie per scherm 1024x768
10. Privacy setting alles uitschakelen?
11. Use Cortana Ja of Neen?
12. Werkt Windows Live Mail nog onder W10?
13. Werkt Office 2007 Excel/Word nog onder W10?

Ik heb destijds november al een schijf gemaakt via de ISO.
Dus die stop ik in de drive? En dan?

Mijn vraag zitten fouten in het bovenstaande en zijn er meer punten waar ik op moet letten?

Gaat het volgens Microsoft definitief door op 15 januari?
 
Laatst bewerkt:
Upgrade starten en de rest later regelen naar wens.

Virtueel geheugen vergroten naar 2 x RAM = 24576 bytes
Vertaal dat even, snap daar geen hol van.
Virtueel geheugen is het interne plus het wisselbestand, indien die 2 GB het interne is dan is dat veuls te weinig, zeker voor een 64 bit OS.

En waarom Windows Defender uitschakelen, dat is een prima av.
Product-id is geen key?
Nee, je hebt ook geen key nodig, die dus niet invullen als het wordt gevraagd.

Welke hardware is het?, weblink van Seccy hier plaatsen.
 
Volgens jouw eigen adviezen moet toch iedereen beschikken of voldoende reserve kopieën van wat dan ook. Dus wat let je? Gaat het mis dan zet je toch het eea terug.
 
@VenA
Volgens mijn eigen adviezen beschik ik over voldoende kopieën. Echter wat schiet ik in dit geval er mee op? Helemaal niets, want dan heb ik weer W7.

@Lange Pier
Dat virtueel geheugen is gebaseerd op een instructievideo. Daarbij was het een pc met 4 GB RAM en dan werd gezegd 1024 x 4 x 2. In mijn geval dan 1024 x 12 x 2 = 24576
Dus onzin volgens jou.

Windows Defender uitschakelen stond ook op de video want anders zou die direct de bestanden gaan scannen en dat zou ontzettend veel tijd kosten.
Dus ook onzin volgens jou.

Het is een pc geschikt voor W10 met i7 processor en 12GB RAM.
 
Laatst bewerkt:
Tja, je maakt er weer een eigen verhaal van, er wordt nergens door mij over onzin geproken.
Ben er weg van.
 
Jij zegt: "snap daar geen hol van". Mijn vertaling is dan dat die betreffende items onzin moeten zijn.
 
Echter wat schiet ik in dit geval er mee op? Helemaal niets, want dan heb ik weer W7.

Je kan dan toch testen of alles werkt? Zo niet dan noteer je de knelpunten, zet je een reservekopie terug en je hebt weer een werkende machine. Vervolgens ga je opzoek naar de knelpunten. Er is niemand hier die jouw complete configuratie inclusief software kent en dan is mijn suggestie de eenvoudigste manier om te migreren naar WIN10 of om het weer terug te zetten. Maar zal allemaal wel weer te veel tijd kosten en te moeilijk zijn.
 
Inderdaad ben om 19:15 uur begonnen en het is nu 1:19 uur. Om 23:00 uur was de upgrade voltooid en toen begon de ellende met de beeldscherminstellingen (2). Kost een uur om dat een beetje goed te krijgen.

Het volgende grote probleem is dat de machtigingen van de C gewijzigd zijn. Ik kan vrijwel geen enkele snelkoppeling en Office-bestand meer openen. Office-bestanden zouden niet de juiste extensie hebben of beschadigd zijn en snelkoppelingen iets met lezen? U heb niet de juiste leesmachtigingen.

Blijft maar zeuren over leesmachtigingen en ik heb geen administratorrechten terwijl bij het account dat wel staat. Kan niets meer beginnen en nog geen snelkoppeling openen of een bestand verwijderen. Hoe kan Microsoft nu bij een upgrade de machtigingen gaan wijzigen!

Vanmorgen lukte helemaal niets. Weer vier uur bezig geweest. Wilde vanmiddag alles naar W7 herstellen, echter wonder boven wonder zijn alle koppelingen weer actief en de pictogrammen hersteld. Voip zou weer moeten werken. Helaas bij het verwijderen en kopiëren krijg ik nog te vaak de melding van de screenshot. Wie weet daar een oplossing voor?
Administrator-machtigingen.jpg

De lay-out van W10 is veel beter en duidelijker dan die van W7.

Veel heb ik zelf kunnen oplossen. Bij sommige programma's die waarbij mappen open staan kun je vanuit Windows Explorer daar bestanden naar toe slepen (in de map loslaten). Dat lukt niet.

99,9% kunnen oplossen en pc werkt goed. Aan de dataschijf Username(PC-naam\Username) onder machtigingen toegevoegd en dat lost veel weigeringen/errors op. Met comptabiliteitsaanpassingen werken veel exe-bestanden weer goed.

Zie onder opstarten *LABAL* staan en dat zou van VoipConnect zijn?

De aan/uit knop vind is lastig en veel tijd kosten. Ook zijn de systeemfuncties veel meer verborgen dan bij W7.
Wat moet je nu instellen bij Updates? Of loopt dat allemaal automatisch? Tot nu toe heb ik zelf nog niets gedaan met updaten.

Dat slepen in, lukt nog niet en ik moet het lettertype/font nog wijzigen naar Courier New, dat zou met het register moeten?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan