van W98FE naar W98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

papapyrus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 dec 2006
Berichten
4
Op dit moment werk ik [noodgedwongen] met W98FE en ik wil voor de randapparatuur over naar W98SE. Kan ik die SE gewoon OVER die FE heen zetten met behoud van alle data of alleen als schone installatie?
 
wat is windows 98 FE?? ja je kan er over heen installeren


W98SE is tweede editie, dus is W98FE...........juist, eerste editie. Ik wist zelf niet dat het bestond maar bij installatie van diverse soft-en hardware kwam ik erachter.

Dank voor je snelle reaktie.I
k ga het proberen over te zetten.
Als het gelukt is laat ik het weten en sluit de vraag.
 
FE = First Edition, neem ik aan. Gewoon Win98 dus.
 
Wil je eerst een backup maken van je huidige Windows FE, doe dan het volgende (ik ga er hier vanuit dat Windows op je C:\Windows map staat. Pas de regel aan als het ergens anders staat):

Start -> Uitvoeren -> xcopy32 C:\Windows\*.* C:\Windows.bak\*.* /c /h /e /k /r

Terugzetten:
Druk de F8 toets herhaaldelijk bij het opstarten van de pc, tot het opstartscherm verschijnt.
Kies MS-Dos mode
REN Windows Windows.NOT
REN Windows.bak Windows
[Ctrl][Alt][Del] toetscombinatie om de pc opnieuw op te starten.

Hiermee is de backup weer in werking. De C:\Windows.NOT map kan verwijderd worden.
Mocht je een melding krijgen dat de versie van de installatie niet overeenkomt, dan moet ook het opstart-gedeelte teruggezet worden:
Start op de van een W98FE diskette.
SYS C:
[Ctrl][Alt][Del] toetscombinatie om de pc opnieuw op te starten.

De 'truc' met de backup werkt ook in W98SE, WinME etc., dus zodra je succesvol bent geupgrade kunt je die methode ook gebruiken om de werkende W98SE te backuppen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan