• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Van waarde naar getal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Paulup,

Vreemd dat je er nog niets mee kan.
Zie bijlage voor de door mij uitgevoerde stappen.

Richard

Bijlagen

Sorry Richard stap 2 t/m 5 lukt me niet.
Waarheen moet ik kopieren?

Groeten,
Paul

Hoi Paulup,

Vreemd dat je er nog niets mee kan.
Zie bijlage voor de door mij uitgevoerde stappen.

Richard

Richard,

Kun je me nog een keer helpen.
Het lukt me niet de spatie weg te krijgen.

Groeten,
Paul

Laatst bewerkt:
Paul

Klik Ctrl+H
Tik in het bovenste vakje een spatie (die zie je niet natuurlijk)
Zorg dat het onderste vak helemaal leeg is
Klik "Replace All" ("Alles vervangen")

En klaar is Paul

Werkt bij mij met jouw voorbeeld bestand

Ron

Beste Paul,

Pak cel I4 waarin het getal 21 moet komen te staan. Er staat nu (zonder de quotjes):
"*21.00".
Als je op deze cel gaat staan en dan op F2 klikt, en dan op Home dan zie je de cursor knipperen voor het eerste (onleesbare) karakter. Houdt de Shift-knop ingedrukt en ga met de pijltjestoets eentje naar rechts. Het onleesbare teken wordt nu een zwarte balk omdat je het selecteert. Laat de shif-knop los en klik op Ctrl+V. Nu staat het teken in het geheugen. Geef een enter om naar cel I5 te gaan.
Druk op Ctrl+H (of Bewerken > Vervangen). Bij Zoeken naar klik je op Ctrl+V zodat het onleesbare teken daarin komt te staan.
Bij vervangen door zet je niets. Klik op Alles vervangen. Bij mij zie ik gelijk verschil en zijn de getallen echt getallen geworden.

Had je ook nog iets aan de tips om vanuit SQL anders te werk te gaan?

Succes,
Richard

p.s. Grappig. Zodra ik mijn bericht upload wordt het onleesbare teken een sterretje?!?!?!

Laatst bewerkt:
@ Ron
Vreemd. Bij mij zijn het geen spaties.
Richard

Richard,

je hebt hartstikke gelijk. Ik kan niet zien wat het wel is. Ik heb, gisteren al, het voorste karakter met CtrlC en CtrlV in de bovenste lijn van de replace gezet en vervangen door niets. Werkte prima

Groet
Ron

Beste Paul,

Pak cel I4 waarin het getal 21 moet komen te staan. Er staat nu (zonder de quotjes):
"*21.00".
Als je op deze cel gaat staan en dan op F2 klikt, en dan op Home dan zie je de cursor knipperen voor het eerste (onleesbare) karakter. Houdt de Shift-knop ingedrukt en ga met de pijltjestoets eentje naar rechts. Het onleesbare teken wordt nu een zwarte balk omdat je het selecteert. Laat de shif-knop los en klik op Ctrl+V. Nu staat het teken in het geheugen. Geef een enter om naar cel I5 te gaan.
Druk op Ctrl+H (of Bewerken > Vervangen). Bij Zoeken naar klik je op Ctrl+V zodat het onleesbare teken daarin komt te staan.
Bij vervangen door zet je niets. Klik op Alles vervangen. Bij mij zie ik gelijk verschil en zijn de getallen echt getallen geworden.

Had je ook nog iets aan de tips om vanuit SQL anders te werk te gaan?

Succes,
Richard

p.s. Grappig. Zodra ik mijn bericht upload wordt het onleesbare teken een sterretje?!?!?!
Richard,

Hartelijk bedankt, het is me eindelijk gelukt.
Vanuit SQL lukt het nog niet, maar met het vorige ben ik heel blij.

Nomaals bedankt.

Groeten,
Paul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan