van win XP naar MS-Dos

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik krijg bij msdos C:\Documents and settings\Administrator, hoe ga ik formateren en win 97 installeren?
 
Ik heb nog geen windows 97 gezien.
Waarschijnlijk ligt daar het probleem.

Maar je wilt een andere versie van windows installeren.
Kijk dan eens op www.schoonepc.nl
 
Laatst bewerkt:
win 98, probeer ik via bios op te starten maar het lukt niet. Dus mijn vraag alsnog wat moet in msdos invoeren om alles op harde schijf te wissen?
 
dank je wel, maar voordat ik kan installeren mijn laatste vraag hoe kom in msdos VOORDAT ik windows opstart?
 
via die opstartdiskette, om een te maken ga naar diskette station en klik diskette formatteren en vink daar ms-dos opstartdiskette maken en dan heb je een opstartdiskette,,, dan computer opnieuwopstarten met diskette erin zodat de diskette opstart en dan zit je in dos! daar format c: in geven en dan is ie geformatteerd!!!
 
ik begrijp er geen snars van, kom ik eindelijk in msdos krijg ik A: type ik format c: in, krijg ik invalid bad enz. en nu?
 
loop naar je computerwinkel voor hulp want als je niets weet van dos dan ga je het moeilijk fixen
 
Heb je dat linkje van schoonepc al bekeken.
 
Welkom op Helpmij:) Vraag verplaatst naar geschiktere sektie:)
 
Loop maar niet naar een computerwinkel, want die naaien je waar je bij staat....

Het probleem zit em in het feit dat je partitie (je c-schijf) ntfs-geformatteerd is, wat dos helemaal niet leuk vindt... (dos ondersteunt geen ntfs) win98 kan je alleen op FAT32 formatteren.

Start op met je opstartdiskette, type dan fdisk.
Zorg dat je alle partities verwijdert en maak daarna een nieuwe aan. Zeg ja op de vraag of je grote schijven wilt ondersteunen. Als dit gedaan is, herstart de pc, start weer op van flop (ja, dat rijmt) en type dan format c:
Als dit klaar is, start weer opnieuw op, regel in je bios dat de cd moet opstarten van cdrom, zorg dat je cd van win98 in de drive zit en de rest kan je volgen op het scherm ;)

Succes
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan