Van Windows 7 naar Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

LarsDude

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2016
Beste lezer,

Zoals velen in het land kreeg ik ook iedere keer in beeld om mijn huidige Windows versie (7) om te zetten naar Windows 10.
Gisteren ben ik overstag gegaan en heb ik Windows 10 geinstalleerd. Het werkte naar behoren (dacht ik). Ik besloot om
Windows 10 terug te zetten naar Windows 7. Ik heb deze actie opgestart en verliep zo te zien naar behoren, echter ging het
toch niet helemaal goed. Ik had mijn zwager gevraagd hoe te werken en de stappen die hij vertelde heb ik niet gezien, behalve
dan de optie die ik aangeklikt had terugzetten naar Windows 7. Ik heb een Compaq computer en het volgende gebeurde bij mij
het volgende, ik zag niets meer van het omzetten van Windows 10 naar Windows 7.

Ik kreeg de keuze optie

OPSTART HERSTEL STARTEN (AANBEVOLEN)

en als tweede

WINDOWS OPSTARTEN.

De laatste optie Windows starten werkt niet. Dus heb gekozen voor de eerste optie OPSTART HERSTEL STARTEN (AANBEVOLEN).
Vervolgens gaat er een programma starten geheten Opstartherstel. Hij vindt dan problemen (boven aan in kader staat " de computer
kan niet worden gestart) en het programma gaat computer probleem controleren.... Als tekst staat er dan nog in kader " gevonden
problemen worden automatisch door Systeemherstel hersteld. De computer wordt mogelijk verscheidene keren opnieuw gestart.
Er worden geen wijzigingen in persoonlijke bestanden of gegevens gemaakt. Dit kan enkele minuten duren ".
Vervolgens staat er Herstellen uitvoeren.

Deze optie wordt niet genoemd bij de te nemen stappen van het terugzetten naar Windows 7

Na enkele minuten krijg ik in beeld een scherm van Compaq HP die mij in het rechter gedeelte drie opties geeft en in het rechter
gedeelte één optie.

Links:

Microsoft systeem herstel --> uw systeem naar een eerdere datum herstellen (gedaan hij kan geen systeeemherstel vinden )
Microsoft opstart herstel --> repareer de opstartproblemen ( gedaan geen resultaat)
Systeem herstel --> uw computer naar de fabrieksinsllingen herstellen (niet gedaan zit ik niet op te wachten)

Rechts:

Bestand back-up programma --> maak een back-up van uw persoonlijke gegevens ( heb ik gedaan er is een backup gemaakt)

Maar verder kom ik niet het is een visuele cirkel

Ik heb ook geprobeerd in veiligemodus te starten. Ik kies de optie met internnet gekozen. Het start netjes op, ik krijg de icoontjes
in beeld die ik voorheen had in Windows 7, vervolgens een scherm van windows met als tekst: Windows help/ ondersteuning.
Echter wanneer de veiligemodus is gestart werkt muis en toetsenbord niet meer.

Al met al wordt begin ik het nu warm te krijgen, op de pc staan belangrijke documenten en programma's, en het is vandaag
thuis werk dag en ik kan nu helemaal niks meer. Ik heb ontzettende spijt dat ik Windows 10 heb geinstalleerd. Ik krijg ook een
beetje de indruk dat ik dwars wordt gezeten door de HP programma's op de pc.

Wie o wie helpt me op de goede weg

Met vriendelijke groet,

Lars

Waarom ben je weer terug gegaan?
Je hebt natuurlijk een backup of image gemaakt van W7, of niet?

Start op met de installatie DVD of stick met W10 en kijk of de diverse tools wat kunnen betekenen.
Je kunt ook, als het goed is , een verse install met W10 kunnen doen maar ben je alles kwijt, je zou eerst de bestanden die je wilt bewaren op een externe schijf kunnen zetten of de huidige schijf in of aan een andere pc kunnen hangen daarvoor.
Met een W10 PE kan dat of een live Linux distro.
http://windowsmatters.com/2015/08/16/windows-10-x64-pe-with-all-x64-apps/

W10 kun je hier ophalen.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

De eventuele tools.
https://rufus.akeo.ie/
http://www.imgburn.com/

Ik ben teruggegaan omdat bepaalde programma's waaronder een game van mijn zoontje niet goed werkte met Windows 10 Het is een Compaq HP en via een programma van HP is er een backup gemaakt. Ik kan niks met de pc omdat niks opstart en de pc iedere keer begint dat er een probleem is en opstardherstel iedere keer opnieuw begint.

Zou ik de pc via de tool van HP terug kunnen zetten naar fabrieksinsellingen was Windows 7 en
dan de backup die gemaakt is via HP terugzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan