van Windows 7 naar Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Ik werk nu nog met Windows 7 op mijn desktop maar moet naar Windows 10 ivm het stoppen van de ondersteuning van Microsoft.
Ik schaf een nieuwe Windows 10 aan en ik krijg een download versie van Windows 10.
Wat is het beste: Windows 10 over Windows 7 installeren of een schone installatie op de C schijf?
Als ik de schone installatie doe, en dus mijn C schijf formatteer, ben ik dan ook alle instelling van internet ed kwijt? Al mijn documenten, foto's en video's staan op een andere harde schijf dus die blijven.
Moet ik, bij een schone installatie, eerst de downloadversie van Windows 10 op een aparte schijf of USB stick zetten? Als ik de schijf geformatteerd heb kan ik dan vanaf die schijf of USB stick Windows 10 installeren?
Graag advies.
Wim Goossens

Als het goed is kun je nog steeds gratis upgrade naar Windows 10 uitvoeren. In dat geval behoud je alle gegevens.

Daarna heb je meteen een licentie voor Windows 10 (als die geactiveerd is, check dit na). En vanaf dit moment kan je op je eigen pc Windows 10 op elk moment opnieuw schoon installeren zonder dat je nog iets met licentiecodes hoeft te doen.

Dank beide voor de antwoorden.
Waar het mij om gaat is het volgende:
Bij koopjedeal wil ik de download versie van Windows 10 kopen, hier zit de licentiecode bij. Deze kost € 30. Ik vind dit zelf prettiger.
Als ik Windows 10 heb gekregen kan ik die dan eerst bv op een externe harde schijf of USB stick zetten en dan later installeren?
Is het beter om mijn harde schijf te formatteren en dan schoon te installeren of gewoon over Windows 7 zetten. Ben ik, als ik formatteer, al mijn instellingen van internet ed kwijt? Ik heb nu, op mijn desktop, een LAN verbinding/ Moet ik dat bij een schone installatie allemaal weer opnieuw instellen?
Ik hoor graag jullie mening.

Na een upgrade heb je al een geactiveerde W10 en ja, na een format is alles weg, lijkt mij logisch.
En die key hoef je dan helemaal niet te kopen, want die krijg je en geen W10 installatie bestanden, die je gewoon op kan halen via de eerder genoemde link.

Maar waarom zo moeilijk doen als het makkelijk kan?

De Windows installatie is de zelfde maar bij een schone installatie is er niet de mogelijkheid om binnen twee weken terug te gaan met het gebruiken van de opgeslagen vorige Windows versie Windows.old.

Voor de browser instellingen zal je gebruik moeten maken van de synchronisatie instellingen als je dat wilt, bij behoud van geschiedenis en bladwijzers. Edge bijvoorbeeld importeert alles wanneer je een Microsoft Account hebt. Anders zal je de bladwijzers moeten exporteren naar een bestand, bij de instellingen daarvan. Ik zou noteren welke extensies en add-ons je in de browsers ziet staan.

Verbinding met het netwerk zal het punt niet zijn. Ik zou zeker maken dat deze adapter een Windows 10 driver heeft en deze alvast downloaden.

Na een upgrade heb je al een geactiveerde W10

Dat klinkt leuk en wordt steeds gezegd maar dit upgrade aanbod is uit het verleden. Op zijn best zie je rechts onderin staan dat het een ongeregistreerde versie betreft en is het afwachten hoe lang het werkt zonder licentie.

Als ik Windows 10 heb gekregen kan ik die dan eerst bv op een externe harde schijf of USB stick zetten en dan later installeren?

Dat is wel de bedoeling ervan. Op een DVD zal het niet meer passen.

koopjedeal is net zo'n miskleun als iBood...
Je kunt voor minder geld ook een licentie kopen via deze website om maar een voorbeeld te geven.
Het werkt exact hetzelfde als de rest, je krijgt je licentie-code via de mail, een installatie-medium kun je gratis ze3lf maken zoals L.P. al schreef...

Ik zou aanraden Windows 10 bovenop Windows 7 te installeren. Ik heb het gedaan en het is handig :thumb:

...een licentie kopen via deze website

Wat kost dit dan en wanneer je daar wordt doorgestuurd naar een onbekende website, kan je dan tijdens jou vakantie in een buitenlandse cel belanden omdat je bij de douane moest afrekenen? Graag putten uit eigen ervaring en 1,93 voor Windows 10 Pro bijvoorbeeld is niet realistisch. Moet je daar nog wel een officiële versie van Windows bij gebruiken? Als je een bedrijf hebt dan kan je je al helemaal niet vergissen.

Toegegeven, ik zou ook Euro 20 betalen voor een licentie via advertentiezoeker.nl maar dat is niet aanmerkelijk minder dan Euro 30.

Ik heb via 1 van de daar genoemde sites 2 Win 10 licenties gekocht voor nog geen € 10 per stuk en ze werken probleemloos.
Dus hou die wazige verdachtmakingen a.u.b. voor je als je er zelf geen ervaring mee hebt.

Tja, met alle respect, dan moeten geïnteresseerden wel wachten tot het duurder wordt dan Euro 1,93. Geeft u nog eens een voorbeeld van een ingang naar het aanschaffen van goedkope licenties.

Wat je bereid bent ervoor te betalen is ieder z'n eigen keus, toch..?
€ 17 op deze site...ook daar meerdere keys gekocht voor Win 7 en Win 10, geen enkel probleem.

Mijn dank. Is een Nederlandse pagina met duidelijke uitleg en inderdaad de goede prijzen. Ik kan mij nu vinden in het commentaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan