Van windows 7 naar windows 8 zonder upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

marre123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2012
Berichten
42
Hallo,

Ik ben al even in bezit van een installatie cd van windows 8 met bijhorende (legale) product key. Heb besloten nu het schooljaar erop zit, te switchen naar win8.

Enkel heb een vraagje. Heb al tientallen keren een besturingssysteem geïnstalleerd(win 7,win xp) maar dit word de eerste keer win8.
Mijn laptop werkt nog perfect, heb zonet al mijn bestanden over gezet op een externe HDD.
Mijn vraag is nu, ik zou een propere installatie willen(dus formatteren van harde schijf). Ik las op de microsoft site voornamelijk dat je kon upgraden van 7=>8 met behoud van bestanden. Maar dit wil ik niet aangezien er enorm wat rommel op staat ;)

Dus hoe doe ik dit het beste?

Alvast bedankt
 
Hoi,

Gewoon over windows 7 heen installeren hij maakt dan een mapje windows.old aan op je C:\.
 
En wat zegt dat mapje??
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als je install klaar is gwn windows.old verwijderen sheelt weer wat gb
 
@pcfreak1997, maar dan ben je wel je vorige instellingen kwijt, en een back-up van de Windows-map op dezelfde schijf kan ook zeker geen kwaad, want Windows kan nou eenmaal corrupt raken...

Groetjes, WDHBGS
 
Welke instellingen zijn dat juist?

Maar dus gewoon cd erin steken en win8 instaleren? Dan formateert die vanzelf al die troep die nog op mijn hdd staat?
 
Bedankt, maar heb gisteren windows 8 geinstalleerd ;)

Ging uiteindelijk vrij goed. Enkel moet ik 1 van de dagen die windows.old map eens verwijderen want ik heb momenteel maar 280gig over van een 500gb harde schijf
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan