Van Windows 7 naar Windows XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HpLaptopUser

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2010
In verband met eigen bedrijf en bepaalde apparaten die alleen nog onder Windows XP werken en het beste hiermee werken zou ik mijn Windows 7 willen downgraden naar Windows XP.

Installatie CD Windows XP heb ik hier liggen maar zodra ik deze in de computer stop (terwijl de computer aan staat) en Windows XP zou willen installeren krijg ik de melding: Compabiliteitsproblemen met andere woorden: omdat Windows 7 op de computer staat is dit een nieuwere versie dan XP en kan XP niet worden geinstalleerd door deze fout en ik moet opzoek gaan naar oplossingen op het internet. Dit meerdere malen gedaan maar vervolgens word er weer gegeven dat er geen oplossingen gevonden worden.

Hoe kan ik het beste ervoor zorgen dat ik met spoed alsnog Windows XP op deze pc kan installeren?

Met vriendelijke groet,

HpLaptopUser

Voor zover ik weet heeft een nieuwere PC een SATA hdd ... Daar kan geen XP op als je geen IDE hdd hebt. Tenzij je kunt sleutelen in je BIOS. Je kunt tevens nLite gebruiken voor het toevoegen van ide/SATA drivers.

Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet heeft een nieuwere PC een SATA hdd ... Daar kan geen XP op als je geen IDE hdd hebt. Tenzij je kunt sleutelen in je BIOS. Je kunt tevens nLite gebruiken voor het toevoegen van ide/SATA drivers.

Daar ben ik het niet mee eens,

XP word nog altijd gedraaid op SATA HDD's + Het kan prima op SATA HDD's en tevens wil ik het besturingssysteem op een IDE HDD zetten maargoed het gaat er om hoe ik het voor me kaar krijg om van Windows 7 naar XP kan en niet de poespas eromheen.

Alvast bedankt;)

Klopt, ik draai ook Windows XP op SATA hdd. Daar zijn dan aparte drivers voor. Installeer XP eens via de computer dus niet vanaf het systeem.

Klopt, ik draai ook Windows XP op SATA hdd. Daar zijn dan aparte drivers voor. Installeer XP eens via de computer dus niet vanaf het systeem.

Bedoel je daarmee in het BOOT menu opstarten vanaf CD-Rom?

indien dit niet lukt zijn er nog verder suggesties? En welke drivers gebruik jij?

Alvast bedankt ;)

Probeer ze allebei maar.

EDIT:
Daar zijn drivers voor. Ik heb ze dus niet, ik heb het via BIOS manier gedaan (bovenstaande tutorial is ook van mij).

Laatst bewerkt:
Windowx XP draait wel op een SATA harddisk, maar kan er zonder SATA drivers niet op geinstalleerd worden!

En, check eerst even of alle andere benodigde XP drivers beschikbaar zijn, anders doe je alle moeite voor niets

Windowx XP draait wel op een SATA harddisk, maar kan er zonder SATA drivers niet op geinstalleerd worden!

En, check eerst even of alle andere benodigde XP drivers beschikbaar zijn, anders doe je alle moeite voor niets

Wat bedoelde je met de onderste zin?
Dit is mij niet duidelijk namelijk + om onduidelijkheden te voorkomen
Ik heb en installeer XP op een IDE schijf;)

Om een computer goed te laten werken zijn er, naast een besturings-systeem zoals Windows, ook hardware drivers nodig voor b.v. moederbord, videokaart, audio, USB poorten, internet-verbindingen etc.
Die drivers zijn verschiilend per Windows versie, dus Win7 drivers werken niet onder XP enz.

Voor veel nieuwere computers zijn die hardware drivers voor XP niet meer beschikbaar, dus zou dat eerst controleren voor je verder gaat.

Om een computer goed te laten werken zijn er, naast een besturings-systeem zoals Windows, ook hardware drivers nodig voor b.v. moederbord, videokaart, audio, USB poorten, internet-verbindingen etc.
Die drivers zijn verschiilend per Windows versie, dus Win7 drivers werken niet onder XP enz.

Voor veel nieuwere computers zijn die hardware drivers voor XP niet meer beschikbaar, dus zou dat eerst controleren voor je verder gaat.

Ohw bedoelde je dat zo, deze computer had Vista heb daarbij een Upgrade naar Win7 Ultimate erbij gekregen. Tevens werken mijn apparaten op Win7 niet en alleen XP, Vista zou ik niet meer willen hebben en inderdaad wat jij denk aan moederbord e.d. deze hebben een ondersteuning voor XP (volgens fabrikant zijn zegge).

Er schijnt ook een XP-modus voor Win7 op de markt te zijn. Iemand zijn mening daarover?

XP modus werkt ook prima, maar blijft toch een systeem binnen een systeem...

Om welke pc precies (merk en type) gaat het hier?

XP modus werkt ook prima, maar blijft toch een systeem binnen een systeem...

Om welke pc precies (merk en type) gaat het hier?

Zolang de apparaten op mijn computer gedraaid kunnen worden met XP modus vind ik het prima.
Ik heb een Packard Bell IStart F9240 AIO.

Virtual XP ofterwijl XPM is alleen beschikbaar vanaf de Professional versie van Windows 7. Werkt vrij goed maar ik raad je toch een ander virtual pc aan. VMware Workstation of Microsoft Virtual PC (XP dus niet voorgeïnstalleerd.)

Laatst bewerkt:
Virtual XP ofterwijl XPM is alleen beschikbaar vanaf de Professional versie van Windows 7. Werkt vrij goed maar ik raad je toch een ander virtual pc aan. VMware Workstation of Microsoft Virtual PC (anders dan XPM)

XPM of Med-V werd mij aangeraden, enige idee hoe ik aan XPM, Med-V of VMware kan komen?

Google :p

XPM en VMware zijn gratis. Over Med-V weet ik niet veel.

Okey, mijn excuses dat ik zo vervelend ben maar op deze manier komen we er wel samen uit.

Waar zou ik VMware en XPM kunnen downloaden + wat kunnen lezen over VMware want ik ben bang dat ik via via op een virus site o.i.d. terecht kom.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan