Van windows 7 naar XP welke drivers heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sebastiaan1994

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2009
Berichten
17
He,

Ik heb een Compaq presario cq70-130ED waarop Vista zat geinstalleerd (standaard). Toen ben ik overgeschakeld naar windows 7 maar ik zou nu graag terug willen naar windows XP en nu heb ik vanalles gelezen over SATA drivers en dergelijke dat je die moet samenvoegen met een XP installatie met nLite maar nu heb ik geen idee welke drivers ik nodig heb. Want als ik mijn computer opstart met een XP cd erin zegt ie 'Press any key to boot from cd' als je dat dan doet dan blijft mn scherm zwart en doet hij voorderest niets. Is dit dat een kwestie van juiste drivers erbij proppen? Alvast hartelijk dank.
 
Ja, dat had ik al zien staan maar ik kan in mijn bios mijn SATA niet disablen, en dan staat daar inderdaad onder wat je dan moet doen maar dan heb je dus die drivers nodig voor dat 'slipstreamen'. Maar denk jij ook dat het komt dat ik de juiste drivers niet heb dat ie daardoor de setup niet eens opstart maar gewoon zwart beeld blijft? Dank
 
Hoi,

Die zal je op een later tijdstip wel moeten hebben maar ik zoek ook de sata driver voor je.

Modag
 
Zelf heb ik ook geprobeerd om de Compaq CQ70 te downgraden naar Windows XP. Netjes de sata drivers gedownload en geintegreerd met Nlite maar dat was het probleem niet. Na het installeren van XP na de reboot kreeg de laptop als nog een Blue screen of death.

Met een Compaq CQ60 ging het wel zonder problemen inclusief de sata drivers.
 
Zelf heb ik ook geprobeerd om de Compaq CQ70 te downgraden naar Windows XP. Netjes de sata drivers gedownload en geintegreerd met Nlite maar dat was het probleem niet. Na het installeren van XP na de reboot kreeg de laptop als nog een Blue screen of death.

Met een Compaq CQ60 ging het wel zonder problemen inclusief de sata drivers.

Waar heb je de SATA driver van de CQ70 gevonden dan?
 
Hoi,
Dat zou ik ook wel willen weten ik vind hem even niet.

odag
 
De exacte site weet ik niet precies meer want het is al weer een tijdje geleden. Wel heb ik volgens mij de XP installatie nog liggen inc de sata driver voor de CQ70
 
De moiete waard om het even door te geven hier, want bij HP/Compaq staat die driver dus niet......
 
Bedankt jongens dat jullie behulpzaam zijn, zou je inderdaad de moeite willen nemen om er een iso bestandje van te kunnen maken en dan kunnen uploaden. mvg
 
Nee klopt wat ik me nog wel kan herrineren is dat de sata driver niet van een officiele site kwam in ieder geval. Sorry jongens meer kan ik me niet meer herrineren. Ik zit maandelijks Sata drivers te integreren en die sla ik helaas niet altijd op
 
Nee, had al behoorlijk veel tijd gestoken in sata drivers en etc, Dus na wat gezocht te hebben over die blue screen error heb ik het opgegeven en laptop weer teruggeimaged.
 
Hoi,

Dat helpt, als ik jouw was zou ik contact zoeken compaq misschien dat hun je beter kan helpen.

Modag
 
Ik denk het eerlijk gezegd niet omdat er staat ook meerdere keren op die site dat ze het afraden om down te graden en dat zij geen programma's ervoor ondersteunen en dat soort dingen.

En nog een ding want ik weet dus niet zeker of het komt omdat ik die drivers niet heb. Misschien ligt het nog wel ergens anders aan, want de setup start dus ook helemaal niet op. Iemand nog een ander idee hoe ik XP erop kan krijgen. Bedankt!
 
Jammer genoeg heb ik de Serial ATA driver ook niet kunnen vinden, zijn er eventueel XP driver packs waar ik uit de voeten mee kan? alvast bedankt.
 
Nee ik ga niet terug naar Vista dan houd ik maar gewoon windows 7, maar ik geef nog niet op.

Deze procedure maakt gebruik van software van derden en wordt normaal gezien uitgevoerd door gebruikers van thuiscomputers.

Stel vast welk type processor in de computer is geïnstalleerd en zoek en download dan de recentste SATA AHCI-driver van de website van de fabrikant van de processor. Sommige SATA AHCI-drivers zijn beschikbaar op de website www.hp.com . Voor meer informatie raadpleegt u HP notebook pc's - Updates voor HP software, drivers en BIOS vinden .
Download en installeer een orthodox file manager.

OPMERKING: In dit voorbeeld wordt Total Commander gebruikt. Raadpleeg de help-bestanden van de software voor extra hulp.
Download en installeer de cd- en dvd-gegevensherstelsoftware.

OPMERKING: In dit voorbeeld wordt Ultra ISO gebruikt. Raadpleeg de help-bestanden van de software voor extra hulp.



Maar ik heb op de site van intel gekeken en die site vind ik zo onduidelijk en volgens mij staat ie dr ook niet bij. Wat een gezeik zeg voor een drivertje:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan