van windows 7 naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascal01

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2010
Ik heb windows 7 geinstalleerd op een computer, en wil deze formateren maar dit lukt niet.
Ik wil er weer windows xp opzetten, maar als ik de cd laat draaien geeft hij geen mogelijkheid om te instaleren oftewel eerst formateren. Hoe los ik dit op??:o

wat gebeurt er dan wel? je zou eventueelkunnen formateren met een linux live cd en daarnaa opnieuw instaleren.

Waarom Linux? Het gaat gewoon lukken met de XP CD. Enige voorwaarde is wel dat in het bios even de opstartvolgorde als volgt wordt ingesteld:

1. CD/DVD
2. HDD
3. .......... ?

lukt niet

Het is zo vreemd dat niet de mogelijkheid krijgt om te formateren, er zit ook maar 1 patitie op

Nee da's niet vreemd, da's een kwestie van de opstartvolgorde verandren zoals reeds in mijn vorige bericht stond.

Laatst bewerkt:
krijg je dit scherm wel?
xp-setup-partition-format.png

Als je hier op D druk dan krijg je daarna de optie om te formatteren

Dáárover gingen mijn berichten van 19.40 en 19.41, daar komt hij niet.

Klopt, kwam ik maar in dit scherm. Ook de volgorde in mijn boot heeft geen resultaat

In het bios staat nu de cd / dvd als eerste bootoptie?
Zo ja, dan kunnen nog slechts 2 dingen debet zijn aan het feit dat je niet komt daar waar je naartoe wilt:

1. de CD / DVD is vuil / beschadigd (wrijf 'm eens schoon met een doekje)
2. doordat nog geen videokaartdrivers zijn geïnstalleerd bij het booten is de beeldschermresolutie zodanig laag dat Windows jou een boodschap wel toont, maar die niet zichtbaar in beeld komt én je daardoor steeds maar weer vanaf hdd blijft starten i.p.v. CD / DVD:

'Druk op een willekeurige toets om vanaf CD te starten'.

Druk daarom eens kort na de opstart van het systeem herhaaldelijk op de spatiebalk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan