Van Windows 7 naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurens77

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2010
Berichten
11
Hallo,

Net nieuw en meteen een vraag..

ik heb een PB easynote LJ71 laptop met Win 7 ( 64 bit besturingssysteem) erop...
ik heb een aantal cd's die ik wil afspelen maar op de een of andere manier is de weergave niet goed ( op mijn XP machine is het geen probleem).

Dus ik wil er XP op zetten. opstarten met de cdrom aangezet in de bios etc etc...
Dan gaat hij allerlei dingen laden voor Xp op het moment dat de installatie zou moeten beginnen krijg ik het blauwe scherm des doods met de mededeling "Windows is gestopt op schade te voor komen" met het advies op te kijken of ik een virus heb etc etc.

wat doe ik nu fout en hoe fix ik het ?

mucho bedankt voor die gene met de oplossing
 
Goedenavond,

Welkom op Helpmij,

Zou je niet beter het probleem van het niet afspelen proberen op te lossen geef daar eens wat meer uitleg over wie weet.
 
Daarbij komt ook nog eens dat er mogelijk geen xp drivers beschikbaar zijn voor de laptop, dus dan schiet je er ook niets mee op.
 
ja idd nu ik het zo terug lees zie ik dat ik nog wat vergeten ben ....

het is een dvdtje met verschillende filmpjes met gebaren taal ( hoe moet het en hoe ziet het eruit dat soort dingen) het heeft zijn eigen menuutje maar de hele layout van de dvd zit door elkaar heen zinnen overlappen elkaar en als ik op een bepaald gebaar klik dan speelt hij het gebaar 2 seconden af en dan krijg ik een foutmelding en beëindigd het programmaatje

ik heb ook al geprobeert om met de compatabillity mode te werken en hier wordt netjes aangegeven dat de aanbevolen mode die van XP met service pack 2 is en als ik dit dan kies maakt dit helemaal niets uit de layout is nog steeds door elkaar gehusselt.



ik hoop dat dit misschien wat verheldert
 
Goedemorgen,

Waar speel je het dvd-tje mee af?
 
Goedemorgen,

Waar speel je het dvd-tje mee af?

nergens mee eigenlijk het dvd start gewoon op en kan niet via een externe player of iets degelijks worden afgespeeld....

ik heb inmiddels ondekt datr de error die ik krijg iets te maken heeft met Microsoft Visual Basic, ik denk dat de dvd met alles erop in de taal is "geschreven" en dit geeft een error. ik heb dit ook even door google heen gehaald maar ben niet veel wijzer geworden anders dan dat het een register fout moet zijn en er wordt aangeraden om een reg cleaner/fixer er over heen te gooien. Dit heb ik gedaan met CCleaner maar de fout blijft bestaan.

wat ik eigenlijk het meeste een probleem vind is dat hij niet verder wil met de setup van mijn XP cd.

@ COEN RAAD wat moet ik hier precies mee dan ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan