Van Windows 7 terug naar Windows XP.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babette23

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2007
Ik heb sinds een tijdje een mini lap top van packard bell waar door de fabriek windows 7 op geïnstalleerd was, nu merk ik dat mij laptop windows 7 maar net bij kan houden dus vandaar dat ik terug wil naar windows XP.

Op een mini laptop zit geen cd-rom speler dus dan zou windows xp vanaf een usb stick geïnstalleerd moeten worden, ik heb het programma USB_MultiBoot_10 gedownload zodat ik mij usb gereed kan maken alleen kan het programma niet mij usb vinden.

Ik heb een andere usb geprobeerd en ook deze kan hij niet vinden, ik doe dit op mij pc waar ook windows 7 op staat.
Ik heb de originele windows xp cd in een externe cd-rom speler gedaan en deze aangesloten op de laptop maar hij meld niet tijdens het opstarten opstarten vanaf de cd-rom.

Als ik dan vervolgens de cd opstart als de laptop opgestart is krijg ik de volgende melding: dit programma wordt geblokkeerd vanwege compatibiliteitsproblemen.

Welke oplossing heb ik nu nog die wel zou werken?

Heb je van te voren uitgezocht of alle drivers beschikbaar zijn voor je laptop onder windows xp?

Zo nee, doe dat dan eerst, want als die drivers er niet zijn heeft een downgrade geen zin.

Voor bijvoorbeeld je geluidskaart, videokaart etc.

Dus eerst bij Packard Bell op de site kijken of er wel XP drivers zijn.

Over welk type PB laptop praten we eigenlijk?

Laatst bewerkt:
Kan er donder opzeggen dat er een sata schijf inzit.Ook daar zal er een driver van beschikbaar moeten zijn.

Ik heb nu een windows xp boot usb gemaakt, nu is het natuurlijk de bedoeling dat je laptop vanaf de usb opstart.

Als ik naar de Bios ga krijg ik de volgende Boot optie's:

IDEO ST9160314AS
IDE1
USB FDD
Network Boot: Atheros Boot Agent
USB HDD: Usb Flash Memory
USB CDROM

Als ik het goed heb dan zou ik de USB Flash Memory moeten hebben om op te starten vanaf de usb stick, maar helaas gebeurd dit dan niet. Hij blijft dan inhet begin scherm hangen hier krijg ik een zwart scherm te zien met links boven een knipperende spatie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan