van windows 7 terug naar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertal

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2005
Beste mensen,

Ik had op een laptop van mijn windows 7 geinstalleerd, geupdate vanaf windows XP(ik stond zelf ook raar te kijken dat dat zomaar kon, normaal wil dat toch niet zomaar?). Maar nou heb ik geen schone installatie, omdat ik geen mogelijkheid had te formatteren. Daarnaast wordt de laptop toch wel een tikkeltje traag van windows 7.
Dus ik wou hier graag weer XP opzetten. In princiepe zit er een recovery systeem in, maar ik heb geen idee hoe ik daar bij kan komen, en als ik een windows XP cd erin doe, en dan ga booten, geeft ie op een gegeven moment aan dat ik geen vaste schijven in m'n laptop heb, waardoor de installatie niet door kan gaan..
vreemd probleem, maar hebben jullie oplossingen?

Bertal

waarschijnlijk heb je de sata driver nodig.
die kan je downloaden op de site van de laptop producent (hp,acer,asus,etc)

Bertal, als de recovery partitie nog aanwezig is, kan je meestal de recovery starten door tijdens het opstarten (vlak na je de aanknop hebt ingedrukt) met de toets combinatie van 'CTRL+F12' in te drukken.

Ik zal beide even proberen, jullie horen het!

Bedankt alvast.

Beste mensen,
het is gelukt!
gelukkig maar haha, maar helaas niet door jullie adviezen(wel bedankt hier voor natuurlijk)
ik zal even uitleggen:
in de Bios van mijn hp kan ik de native-sata-configuratie uitschakelen, en dat heb ik dus gedaan, en daarmee was het probleem opgelost.
Dan heb ik nu nog een vraagje, omdat voorkomen beter is dan genezen natuurlijk:
Ik heb nog een windows vista pc(net een maand gekocht voordat je een gratis update kreeg naar windows 7:(), maar mijn vraag was dus, hoe kan ik er voor zorgen dat ik een schone installatie van windows 7 op deze pc krijg, maar de recovery in stand gehouden wordt?

Alvast bedankt!

Bertal

Hoi !

Als je de z.g. verborgen partitie laat staan kun je Win 7 zonder enig probleem op de C-partitie installeren (eerst formatteren uiteraard).

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan