Van Windows 7 terug naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

xkristaa

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2011
Berichten
18
Hallo,
Ik heb een Hp Compac nc6220 waar officieel Windows xp opstond.
Nu heb ik hem gekregen dit weekend met Windows 7 erop.
Ik zou dolgraag Windows 7 eraf halen en Windows xp er weer opnieuw op.
Ik heb een cd van Windows XP maar niet van Windows 7,
als ik deze erin doe wilt hij hem niet opnieuw installeren.
Ik heb mijn eigen reden om terug te gaan naar xp, doet er nu even niet toe.
Hoe krijg ik de rottige windows 7 van mijn laptop?
 
Hoi,

Je zal dus vanaf de xp cd-rom op moeten starten d.m.v.de dvd-speler als first boot te zetten als het goed is komt de vraag om van cd=rom op te starten.
 
Hoe krijg ik de rottige windows 7 van mijn laptop?

Daarvoor heb je div. mogelijkheden.
Pas in je bios aan dat de laptop op moet starten van de xp installatieschijf.
Schijf erin en starten.
In het bios kom je door bv. f2, del of iets derg. in te drukken direct bij het opstarten.
De rest wijst zich vanzelf.
 
Hoi,,

Of F12 tijdens het opstarten dan hoef je de bios niet in
 
Windows XP gaat scannen of er geen nieuwere versie opstaat en die heeft ie, dus je moet de herstel even starten en dan kan je controle omzeilen.
 
Met f12 reageerde hij niet, maar kreeg daarna scherm van als je cd wilt openen druk op een toets.
Hij opend dan de setup van de cdrom, helemaal blauw scherm enzo.
Staat bovenaan Windows Setup en onderaan is hij nu bestanden aan het laden.
Nu krijg ik een blauw scherm met dat er een probleem is gevonden. Dat windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Dit beeld heb ik vanmiddag ook al gehad. Hij geeft aan dat ik het stuurprogramma uit moet schakelen, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet doen. En hij vraagt dat ik moet raadplegen voor een eventueel BIOS-update. Geen idee wat dit is, ben echt een computerdummie dus hoop dat jullie me kunnen helpen!
 
Goedemorgen,

Neem even aan dat je een legale opstartbare xp cd-rom hebt .
En je kan de bios in via del ,f2 of wat hp voorschrijft (zal je anders even in een manual moeten opzoeken)
In de bios zal je de cd-rom/dvd speler in de boot volgorde als eerste moeten zetten dit bevestigen met f10 dan zou hij met de vraag moeten komen om van cd-rom op te starten. Even voor de duidelijkheid hier kan je dit een beetje nalezen. hiert hebben ze het ook nog over dat als je meer als 3 gig geheugen hebt dat dit bosd geeft misschien bij jouw ook het geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan