van Windows 8 naar 8.1 geen wifi verbindig meer via mijn router

Status
Niet open voor verdere reacties.

windig

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Wij hebben 2 laptops. Vanaf de overgang van Windows 8 naar 8.1 heb ik via onze router geen internetverbinding meer (daarvoor altijd prima). Mijn vrouw heeft gewoon internet Sitecom verbinding. Wat wij ook geprobeerd hebben, via mijn Packard Bell kom ik er niet meer in! Wel via UPC Wifispots. Via Sitecom lukt het niet meer. Heeft iemand dezelfde problemen gehad?

Dus niet alleen de WiFi werkt niet maar ook niet als je de PC bedraad aansluit op de router, begrijp ik dat goed ?

Dus niet alleen de WiFi werkt niet maar ook niet als je de PC bedraad aansluit op de router, begrijp ik dat goed ?
Ziet de PC de router wel? Krijg je een melding en wat bedoel je met "ik kom er niet in"......

Ja, onze laptops liggen zowat naast elkaar op tafel. Wij ontvangen zo al jaren internet. Alleen mijn vrouw via haar netwerk c.q. router en ik niet via mijn netwerk. maar nu wel via UPC WifiSpots. Wij hebben geprobeerd die van mij om beurten (aan en uit) te wisselen en dat lukt ook niet. Als ik zo hier en daar over dit probleem lees, na het downloaden van Windows 8 naar Windows 8.1 zijn wij niet de enige.

Ik kom niet in het netwerk van mijn laptop, daar bedoel ik mee, wat ik ook probeer te doen aan opnieuw de router-informatie in te voeren. Dat lukt wel maar krijg geen verbinding meer! (buitenom de UPC WifiSpots welke nu mijn redding is)

Laatst bewerkt:
aangezien de upc wifispot wel werkt, lijkt het dus geen driver probleem. eerder een foute invoer van de wpa2 sleutel.

een driverupdate kan meestal geen kwaad, maar het werkt wel of het werkt niet.

Bij het downloaden van een actuele driver is er helaas een compatibele stuurprogramma met de Broadcom Wireless Driver. Aangezien ik wel kan zien als WifiSpots werkt van UPC een -WPA2 - Enterprise - en een beveiligingstype heeft met -versleuteltype AES- kan ik dat niet zien van mijn -niet werkende persoonlijke router- die komt dan volgens mij dan niet tevoorschijn. Het lijkt dat ik er verstand van heb maar dat is 0,0.

Er zijn tegenwoordig toch nog wonderen want na ruim 4 weken springt van het ene op het andere moment ineens weer onze persoonlijk router weer in beweging. Hartelijk dank degene die e.e.a. hebben aangedragen. Vanaf nu sluit ik dit onderdeel af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan