van windows 98 naar xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
640
Hallo sinds kort heb ik een nieuwe pc en nu werken er verschillende spellen niet meer kan iemand mij vertellen of ik dit op kan lossen, en zoja hoe moet ik dat dan doen.
hier volgen de gegevens van mijn pc

Processor Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.40GHz
Processorsnelheid 2.33 GHz
Geheugen (RAM) 512 MB
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
Besturingssysteemversie 5.1.2600

alvast bedankt

groetjes Carina
 
Hebben die spellen het wel gedaan op je nieuwe pc onder windows XP? Zo ja probeer dan die spellen eens opnieuw te installeren. Zo nee, denk ik toch dat die spellen niet werken onder XP. Sommige (oudere) spellen werken niet onder XP namelijk
 
Windows XP heeft een compatibiliteitsmodus voor spellen. Hierdoor kan je in XP de meeste spellen alsnog spelen. Klik met je rechtermuistoets op het bestand dat je moet opstarten en klik op het tabblad compatibiliteit en volg de aanwijzingen.
 
Ja onder win 98 hebben de spellen het wel gedaan, maar nu komt mij probleem, ik wil het wel eens gaan proberen met die compatibiliteitsmodus maar zou je misschien heel eenvoudig uit kunnen leggen hoe ik dat moet doen, want behalve spelletjes spelen snap ik niet van de pc en waar ik dan naar toe moet

gr Carina
 
Om welke spellen gaat het?

Voor het aanpassen van de comptabiliteismodus:

Klik met de rechtermuisknop op de snelkoppeling waarmee je het spel start. Klik op eigenschappen en kies voor het tabblad comptabiliteit. Pas hier de mogelijkheden aan.
 
hallo
ik heb hetzelfde probleem onder andere met MAX PAYNE.
het zou mij dus ook benieuwen of er een oplossing voor is. heb het dus nu over windows xp.
weet iemand raad?
 
Wat werkt er niet aan het spel?

Videokaartdrivers al geupdate?
 
Nou, ik heb het spel gekocht toen ik nog win98se had, toen liep het goed, een jaartje later liep het ook nog op 2000, maar nu heb ik XP Home en ik krijg voordurend een crash naar de desktop. Nu heb ik al geprobeert de hier boven gemelde oplossingen toe te passen, en toen kreeg ik ook wel het intro filmpje. Daartussen kwam dan af en toe het balkje van de desktop, en zodra het spel dan naar het laadmenu van The American Dream of zelfs de tutorial gaat, plop, weer een crash naar de desktop. Heb alles al geprobeerd. ( Voor het probleem met dat balkje van de desktop is er een patch geplaatst op de officiele site van Max payne, maar ik denk dan evengoed niet dat dat invloed heeft op de gehele prestatie van het spel... )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan