Van windows ME terug naar windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

williamc

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Goeden dag.
Wie kan mij helpen met het volgende. Een vriend van mij gebruikt windows ME. Nu wil hij hem terug zetten naar windows 98. Die mogelijkheid is er wel denk ik, want in schijfopruiming staat een groot bestand wat de mogelijkheid bied om dat bestand terug te zetten. Maar met welke handelingen krijgt hij windows 98 terug. Graag een oplossing.
M.Vr.Gr. wiliamc

Het beste lijkt me om te formateren en vervolgens 98 op een schone partitie te installeren.

waarom installeer je niet direct XP?

XP en raidcontroller

XP. Moet je eens proberen met een RAID-controller in je PC. Krijg je dus niet voor elkaar. De oorzaak is, dat XP zijn eigen drivers voor de RAID installeert en dat je niet de kans krijgt WindowsXP voor te zijn. Bij de start van de install, F6 indrukken werkt. Ook de A-diskette met de 'goede' drivers er op wordt gelezen, maar vervolgens met klikken op 'S' om deze te installeren gebeurt er dus niets. Kortom, het systeem blijft instabiel. Het minste geringste en het systeem crasht. Wat je ook doet.
Het zit hem in de drivers van de RAID, aangezien het installeren van Win98SE en ME geen enkel probleem geeft. En waarom niet, omdat deze OS's je de kans geven de drivers NA de installatie zelf te installeren.
In apparaatbeheer zie je na de install het bekende gele uitroepteken staan. Met XP heb je in feite weinig te vertellen, zo eigenzinnig is dat in elkaar gezet.

XP is eigenzinnig, maar werkt perfect met RAID-controllers, net als 2000 enz.

Een schone installatie is zeker aan te raden, het deïnstalleren van ME (als dit een upgrade was) gaat zelden goed.

Waarom wel XP installeren? XP is veel zwaarder dan 98 of ME en moet waarschijnlijk aangeschaft worden (kost veel geld). De vraag is hoe 98 te installeren!

Tip uit ervaring!

Maak een backup van al je bestanden en dan Format C:

Mijn ervaring was toen dat er een hoop troep achterbleef en ik alsnog alle software opnieuw moest installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan