van windows starter naar windows xp op mini laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pino82

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik heb een minilaptop acer aspire one d260 dat draait op windows 7 starter.
Ik ben er niet tevereden mee en wil daarom xp erop hebben. ik heb een externe dvd dus kan gewoon met een xp cd het erop zetten. aleen het probleem is dat ik aan het eind van de installatie een foutmelding krijg en wel deze .... installation failed D:\1386\asms. Error Message: kan de opdracht niet uitvoeren door een fout in een i/o. apparaat en dan wordt de installatie afgebroken. Vervolgens heb ik met een andere windows xp cd geprobeerd omdat ik dacht dat het misschien beschadigd was maar na deze installatie vervalt mijn beeldscherm in een blauwscherm met de melding dat er een ernstige fout is opgetreden alles wordt afgesloten om de harddisk te beschermen,

Nu vraag ik me af of ik zowiezo wel een andere windows erop kan zetten ofdat het misschien gelockt is ofzo?? of dat ik een andere editie van windows xp moet gebruiken ik heb het geprobeerd met windows xp pro servicepack 3 en daarna met xp pro servicepack 2. Is het nuttig om het nog met windows xp home te proberen ??

kan iemand mij helpen??

bvd Pino82
 
XP word niet meer ondersteund door de meeste nieuwe laptops. Wat dus wil zeggen dat je of naar Vista moet gaan (wat ik niet aanraad) of naar Windows 7 home basic of ultimate. Vele beter, want starter is inderdaad niks...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan